8 798 läst ·
31 svar
9k läst
31 svar
Flytspacklet räckte inte.
Primern gör att det inte suger så mycket , den fungerar som en spärr nedåt . men inte fel att fukta lite
med en blomspruta , då köper du dig några extraminuter vid jobbet , stelnar inte så fort .
Tänk till bara inga 40C i hallen då
med en blomspruta , då köper du dig några extraminuter vid jobbet , stelnar inte så fort .
Tänk till bara inga 40C i hallen då
Nej det är det som är tråkigt just nu. Svetten rinner när man står. Hade man inte en deadline så skulle jag velat göra det i höst.
Tack för infon. Ska köra om ca 1 timme när primern har fått verka.
Tack för infon. Ska köra om ca 1 timme när primern har fått verka.
Enligt instruktionerna ska det var en viss mängd vatten , slå i en kaffekopp , ( inte mugg , ) med extra vatten , det gör ingen skillnad på flytet mer än att du har en kvart extra för jobbet samt att det flyter lite lättare
Inga hål och springor någonstans , då får du hämta flytet i källaren
Inga hål och springor någonstans , då får du hämta flytet i källaren
Haha jag har tätat som en tok. Skulle det skita sig så blir trappen nyflutenR rävlyan skrev:
Jag köpte iallafall topplan df. Vilken stor skillnad det var på vatten mängd man skulle ha i, den gamla riberflytet var max 3.6L per säck den nya ligger på runt 5. Kommet nog gå bra denna gång. I värsta fall om det är något ställe som blev för hög redan från första vändan så får jag markera och slipa ner det värsta.
Uppdatering: Allt löste sig rätt bra, alla befintliga gropar och nivåskillnader har planat ut. Jag har dock några ställen jag behöver slipa ner några små upphöjningar. Är det betongfräs som gäller även för mindre saker?
Efter mina första halvlyckade försök att flytspackla, så slipade jag med framgång ned en del ryggar.N newkidintown skrev:
Använde min rotex och 40 papper, papprerna tar slut rätt fort, men det är bara att byta ofta.
Vad körde du för spackel i sista svängen? Det brukar alltid gå bra att slipa med grovt papper men är det större yta så tar i alla fall jag fram betongslipen. https://www.tapethandeln.se/sv/arti...8URFMyVDfyzP60PoTrppqMDw-53D4Q-BoCTowQAvD_BwE
Eller den här på varuhuset , fungerar bra på mindre ytor som du verkar ha
www.jula.se/search/?query=betongslip
www.jula.se/search/?query=betongslip
Jag körde kiilto topplan df, väldigt vattnig och flöt ut rätt bra. Ska man köra handhållet slipblock eller vanlig roterande slip med 40 papper. Vill inte hyra betongfräs igen från cramo kostade 1500 för ett dygn med dammsugareStefan N skrev:
Jag köpte roterande slip med k40 slippapper samt klossenR rävlyan skrev:
Den bet mer än vad jag trodde den skulle göraR rävlyan skrev:
Redigerat:
Ok grymtR rävlyan skrev: