Hej
Min svåger som är snickare hjälpte mig bila ner ett betonggolv. Jag var inte hemma när jobbet gjordes och är därför osäker på exakt vilka material som användes. Jobbet gjordes på en dag. Det inkluderade bilning, uppbyggnad med betong och sedan flytspackel. Det har nu gått ett par dagar sedan golvet gjordes och jag tänker att det borde vara torrt. Men golvet har väldigt märkliga skiftningar. Nästan som att det fortfarande skulle vara fläckvis blött. Eller är det så att materialen blandats och det är därför jag fått de här fläckarna?
Min svåger som är snickare hjälpte mig bila ner ett betonggolv. Jag var inte hemma när jobbet gjordes och är därför osäker på exakt vilka material som användes. Jobbet gjordes på en dag. Det inkluderade bilning, uppbyggnad med betong och sedan flytspackel. Det har nu gått ett par dagar sedan golvet gjordes och jag tänker att det borde vara torrt. Men golvet har väldigt märkliga skiftningar. Nästan som att det fortfarande skulle vara fläckvis blött. Eller är det så att materialen blandats och det är därför jag fått de här fläckarna?
Tack
Vet inte vad det är under eftersom jag inte var med när golvet bilades. Men golvet är beläget ett åar våningar upp i en bostadsrätt från 1950-talet om det säger något. Så det borde väl vara bjälklag under?
Vet inte vad det är under eftersom jag inte var med när golvet bilades. Men golvet är beläget ett åar våningar upp i en bostadsrätt från 1950-talet om det säger något. Så det borde väl vara bjälklag under?
Medlem
· Västra Götaland
· 257 inlägg
Eller en jävla massa makadam 
Är det betong bjälklag så har han väl bara bilat bort "finsatsen" överst och sedan enbart flytspacklat? Färgen kan bero på att han blandat med för mycket vatten (för att få det att flyta bättre)
Är det betong bjälklag så har han väl bara bilat bort "finsatsen" överst och sedan enbart flytspacklat? Färgen kan bero på att han blandat med för mycket vatten (för att få det att flyta bättre)
Klicka här för att svara


