D
Jag har tagit bort några 8-12mm på konstruktionsplywooden i enlighet med säker vattenvägg.

När jag sedan ska flytspackla kommer väl spacklet rinna in under skivan och ta bort rörelseutrymmet.

hur brukar man göra?

D
Hallåååååååå!!

• Haha
Peter2400
  • Laddar…
Jag inte förstå! Bilder ?

Lägg en avstängningslist eller täta med åldersbeständig tejp?

D
R Robert-san01 skrev:
Lägg en avstängningslist?
Jag vet inte!?

Eftersom alla borde ha samma konstruktion så undrar jag hur proffsen brukar göra?

konstruktionsplywooden ska ju sättas mot taket med en springa mot golvet på typ 10mm. Springan är till för att väggen ska ta upp rörelser men om springan fylls med flytspackel så försvinner ju rörelseutrymmet.

Alla som bygger säker vattenvägg och flytspacklar har samma frågeställning.

möjligtvis gör jag helt fel men då får någon gärna påtala detta

Alla springor tätas väl med silikon eller likande, bara för att slippa att allt flyter ut i övriga konstruktionen i huset. Så har iaf jag gjort på mina renoveringar i badrum och toaletter.

D
Alltså bakom konstruktionsplywooden så ligger det ju en golvregel så spacklet kommer ju inte så långt. Men rörelseutrymmet försvinner ju för skivan.

• Gilla
Taxture
  • Laddar…
Därför jag gör så, fyller med billigt silicon för att slippa att något läcker iväg om det finns ett mellanrum någonstans samt för att behålla rörligheten någorlunda

Menar du att väggskivan ska röra sig neråt mot golvet?

Du gipsar väl utanpå plyfan och gipsen släpps ner till golv, sen flyter du?

Finns nån skumlist man kan sätta, flytspackla emot, sen skär man bort det ovanför spacklet och dit med gipsskivan

Nu är jag inte med, flyter ni innan gipset är på plats på väggarna?

Näver!

Tänkte väl, blev lite fundersam på @nino 's svar nämligen

D
Vilken jävla jubelidiot jag är!

Ni kan fortsätta äta skinkmacka, smågodis och dricka pilsner. Tack för att ni tog er tid.

Jag har glömt gipset!

• Älska
  • Haha
Annaet och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.