Det ska ju enligt LK vara OK att flytspackla i ett badrum på spårade golvvärmeskivor men däremot förstår jag inte hur man ska lösa alla hål i vändskivorna? Det är ju rätt stora hål som ska fyllas igen vid matningarna.
Hej skulle vilja veta hur du gjorde till slut. Har samma problem själv och inte lyckats få ngt vettigt svar av ngn. Jag har tryckt ner avstängningslist 30x30 i hålen och förseglat med silvertape men ännu inte flytspacklat.
Ja det känns ju inte roligt att flyta över massa hål och glipor, det kommer ju rinna ner någonstans (under en plåt kan det ju smita genom?). Nej tyvärr jag har inte heller något svar än då jag inte flytspacklat själv ännu, hela projektet låg lite on hold några månader. Har dock precis börjat igen nu och har fortfarande inget svar på hur jag ska göra.
M MatsHmr skrev:
HomeboY skrev:
Ja det känns ju inte roligt att flyta över massa hål och glipor, det kommer ju rinna ner någonstans (under en plåt kan det ju smita genom?). Nej tyvärr jag har inte heller något svar än då jag inte flytspacklat själv ännu, hela projektet låg lite on hold några månader. Har dock precis börjat igen nu och har fortfarande inget svar på hur jag ska göra.
Tack för snabbt svar.
Har också frågat hur man ska göra med expansionsutrymmet längs väggar osv om man fyller dom med spackel blir det ju fel och man måste ju ha ngt I spåren som kan komprimeras annars kan ju inte skivan rörasig som det är tänkt. Har inte fått ngt vettigt svar där heller. Jag hajar inte heller hur skivorna ska kunna "flyta" om det ligger en stum betongkaka över...
Jag tryckte ner avstängningslist runt om hela golvet.
Bästa svaret
Så här löste jag det i alla fall. Fogskum i de stora hålen samt fogmassa i de mindre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag är nu i samma skede.
Funderar på om jag ska flyta direkt på de spårade golvspånskivorna med 12mm.
Gick det bra för er?
Funderar på om jag ska flyta direkt på de spårade golvspånskivorna med 12mm.
Gick det bra för er?
Klicka här för att svara