Vi vill flytspackla vårt källargolv, oisolerat utrymme. Uppskattar ytan till ca 40-45 kvm. Vi tog in en offert från en betongfirma och de kom tillbaka med ett pris på 69 000kr ink moms. Av den summa menar de att 19000 sek är arbetskostnad, resten materialkostnad.
Är detta ett rimligt pris? Det känns väldigt dyrt i mina öron men det kanske är där priserna ligger nu.
Är detta ett rimligt pris? Det känns väldigt dyrt i mina öron men det kanske är där priserna ligger nu.
Får nog vara mer tydlig vad exakt som skall göras och vilka förutsättningarna är.
Beror ju på hur tjockt man ska flyta. Arbetskostnaden känns lite hög, men inte orimligt hög inkl. moms. Däremot är ju resterade väldigt dyrt om du inte ska flyta 50-60 mm eller mer.
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Kolla va Beijer hornbach bauhouse tar för en säck , du har 17kg i 1m2/1cm , sen får du kolla mängden de går åt på ditt golv , så är de bara å börja räkna
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Ja just mct är relativt nytt på marknaden men säljs inte över disk på de vanliga ställen, utan golvavjämnings firmor kan sälja då de själva använder de . Men ja de är ett bra spackel,och blir fina golv av de,,
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Hornbach säljer ex finja 260 som är ett fiber armerat spackel för 229 säcken
R Rickard.lj skrev:
Fina grejor.
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Har inte spacklat så pass mycket att jag känner någon skillnad. Men när mina polare som spacklar på heltid själva väljer så har det blivit mct. Weber har ju ett par riktiga värstingar men det är sällan man behöver ha yta som klarar truckar på 30ton.