1 638 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Flytspackla inför Platon/golvspån/biovinyl
Hej! Har rivit ut den gamla limmande mattan på bottenvåningen.
Ca 70m2 allt som allt.
planen är att lägga Platon comfort sedan golvspån och till sist biovinyl.
Vet att man kan lägga direkt på Platon men hört att de ska vara lättare läggning på spån, och känns även som det blir mer rejält.
men dålig tidigare flytspackling på vissa ställen samt ojäm konstruktionsgjutning dök upp, någon som har koll på toleransen när man lägger denna typ av golv?
(Flytspackling satt kvar i mattan i ett av rummen.)
skulle man lagt klickgolv rakt på konstruktion är det inte många millimeter innan åtgärd krävs men just med både Platon och sedan golvspån så borde det svälja lite va?
ska flexa ner alla påtagliga höjder och sedan gå över och kolla svackor, men börjar fundera på en generell flytning.
någon som har erfarenhet av dessa golv?
huset byggt -85, vill minnas att jag sett isolering under plattan när jag bytte brunnar i källaren.
ingen antydan till fukt under plastmattor som legat alla år, så tror ej det behövs mekanisk ventilering.
Ca 70m2 allt som allt.
planen är att lägga Platon comfort sedan golvspån och till sist biovinyl.
Vet att man kan lägga direkt på Platon men hört att de ska vara lättare läggning på spån, och känns även som det blir mer rejält.
men dålig tidigare flytspackling på vissa ställen samt ojäm konstruktionsgjutning dök upp, någon som har koll på toleransen när man lägger denna typ av golv?
(Flytspackling satt kvar i mattan i ett av rummen.)
skulle man lagt klickgolv rakt på konstruktion är det inte många millimeter innan åtgärd krävs men just med både Platon och sedan golvspån så borde det svälja lite va?
ska flexa ner alla påtagliga höjder och sedan gå över och kolla svackor, men börjar fundera på en generell flytning.
någon som har erfarenhet av dessa golv?
huset byggt -85, vill minnas att jag sett isolering under plattan när jag bytte brunnar i källaren.
ingen antydan till fukt under plastmattor som legat alla år, så tror ej det behövs mekanisk ventilering.
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Parkett +- 3mm så något mellan 0 å 3 bör du ligga på iaf
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Plutonen äter säkert upp lite men när du ändå är igång är de lika bra att ta bort å fixa de så vet du längre fram att du har gjort allt som går
Klicka här för att svara