Hej,

Skall flytspackla för första gången och vill ha lite tips:

Skall gjuta in värmegolvsslingor i köket och skall därefter lägga 30x60 klinkers över.

Underlaget är betong (bor i lägenhet) och jag vill spackla så tunt som möjligt egentligen bara för att täcka in värmeslingorna. Jag har läst lite och vissa säger minst 12mm vid flytspackel men flytspackeltillverkarna skriver tex 5-30mm tjocklek. Skall inte ha fall utan en helt jämn yta.
Hur räknar man ut hur mycket spackel man behöver? Har 10m2 som ska spacklas

Lägger gärna pengar på en produkt som är så lättarbetad som möjligt (flyter ut lätt) då jag är nybörjare, tips om spackel? ska man ha fiberförstärkt?

Vad tror ni om denna produkt?
http://www.byggextra.se/product.html/weber-4150-flyttspackelutm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Redigerat:
Läs lite här om olika metoder: http://static2.bygghemma.se/files/0d2313cb-32d8-436e-85bf-043aff5b62e0/golvvärmehandbok.pdf

Det finns bla golvvärmenät som inte behöver flytspacklas alls.

Sedan tycker jag det verkar galet att lägga direkt på betongplattan utan någon isolering under. Du kommer värma hela våningen vilket säkert din grannar och ditt elbolag uppskattar men knappast din plånbok. Titta på Reflect isolerskivorna, även lite isolering kan göra ganska stor skillnad. Självklart finns det även andra tillverkare, T2 dock bland de större.

pelle242 skrev:
Läs lite här om olika metoder: [länk]

Det finns bla golvvärmenät som inte behöver flytspacklas alls.

Sedan tycker jag det verkar galet att lägga direkt på betongplattan utan någon isolering under. Du kommer värma hela våningen vilket säkert din grannar och ditt elbolag uppskattar men knappast din plånbok. Titta på Reflect isolerskivorna, även lite isolering kan göra ganska stor skillnad. Självklart finns det även andra tillverkare, T2 dock bland de större.