2 978 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Flytspackel + Uponor 12mm
Hej vi ska lägga in marakesh betongkakel 17mm tjockt men har nu fastnat på tjockleken på Flytspackel hur mycket ovan röret det bör/ska vara.
Enligt Wirsbo står följande:
"När golvvärmerören ska gjutas in måste avståndet från rörens ovansida till den färdiga golvytan vara minst 15mm. Detta avstånd krävs för att man ska få en jämn värmespridning mellan rören. Vid läggning av klinker kan denna räknas in i den totala bygghöjden 30 mm."
Vad bör jag ha ovan rören i tjocklek med Flytspackel??
Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk
Enligt Wirsbo står följande:
"När golvvärmerören ska gjutas in måste avståndet från rörens ovansida till den färdiga golvytan vara minst 15mm. Detta avstånd krävs för att man ska få en jämn värmespridning mellan rören. Vid läggning av klinker kan denna räknas in i den totala bygghöjden 30 mm."
Vad bör jag ha ovan rören i tjocklek med Flytspackel??
Som jag tolkar det kan Du i princip flytspackla i höjd med slangen eftersom klinkern är över 15 mm, hos mej har vi aldrig lyckats få slangen att ligga vågrätt utan den har haft allt mellan 20-25 mm spackel till inget alls ovanpå.
Jag förmodar att systemet enl. Wirsbo bygger 30 mm och det är i den höjden Du kan räkna in klinkern.
Jag förmodar att systemet enl. Wirsbo bygger 30 mm och det är i den höjden Du kan räkna in klinkern.
Ok tack. Så precis ovan rören vid golvbrunnen och rätt fall ut mot väggarna . Förstod rätt att man flytspacklar från högsta punkt å sedan så "rinner" det ut skälv mot brunnen.
Hittade en bra sida med film etc de kör med kiltoo produkter.
Kakelplattan.se
Hittade en bra sida med film etc de kör med kiltoo produkter.
Kakelplattan.se
Klicka här för att svara