merlrmindre skrev:
Var landade det tillslut? Jag är i precis samma sits, tänkte jämna av ett garagegolv :) Började undersöka industrispackel för att kanske slippa måla golvet (med epoxylack blir det snorhalt) men det drar iväg till en bit över 300kr säcken.
Jag snackade med min woody handlare och han kunde inte gå lägre än 173 kr/25 kgs säck. Så jag stack till hornbach med släpet och skulle ta 42 20kgs säckar men tog man en hel pall så sjönk priset till 114 kr säcken så det blev en hel pall med 48 säckar istället. Ska man ha det i garaget så måste man antingen ha industrispackel eller klinker på flytspacklet för den tål ju inte nötningen av däcken.

Nyutgjuten flytspackel i garage, med sladdar på golvet och en stängd garageport i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående klinkerläggning i garage med verktyg och material synliga.
Skapa konto

• Nylagt flytspackel på garagegolv med spackelspadar och elkabel över ytan.
    Skapa konto
Imponerad av att du lägger klinker där. Men det blir ett riktigt snyggt garage ! :)
Är det golvvärme också ?
Undras om den snorhala epoxi lacken från Biltema kan räcka som ytbehandling ovan på "vanligt" flytspackel?

Dom billigast spackel är oftast fiber armerad och ska läggas i ganska tjocka skikt, ska man bara snygga till ytan så kan det löna sig att kolla upp minsta spackel höjd och åtgång kg per mm/kvm

Ardex k14 kan man spackla ner till 0 och det är 1.4-1.5kg mm /kvm, en sån säck är troligtvis mer än dubbelt så dyr som lågprisvaruhusens billigaste men kan ibland löna sig iaf... man får räkna och mäta sitt golv helt enkelt.
Spackle som går att spackla till 0-1mm flyter fruktansvärt bra oftast till skillnad från fiberspackel

Tyvärr ingen golvvärme. När vi flyttade till huset var redan plattan gjord så jag kunde inte ändra den precis. Jag ville ha avloppsränna i garaget så jag skar upp golvet och lade i rännan och flöt sen fall mot den och sen så ser ju klinker lite lyxigt ut så det fick det bli :D

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Väldigt intressant! Hittade ingen uppgift om flytförmågan på Ardex K14 och den var absolut inte gratis :eek: men den verkar flyta otroligt bra. (Börjar känna mig skyldig till tråd-stöld.. Sorry!)

K39 flyter lika bra men har runt 45min öppentid, perfekt om man är själv och ska spackla lite större ytor

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.