Jag håller på att ta bort allt golv i ett 70-talshus med betongplatta på mark. Därefter ska det läggars platonmatta med trägolv ovanpå.
Problemet nu är att vardagsrummet har ren betong medan resten av rummen har flytspackel lagt direkt på betongen. Först blir det nivåskillnad mellan vardagsrummet och resten av rummen men framförallt så är det väl inte superbra att ha kvar spacklet på betongen?
Vad hade ni gjort? Hade ni satsat på att ta bort spacklet? Hur gör man det? Eller hade ni chansat och ha kvar spacklet och höjt golvet i vardagsrummet de mm som saknas?
Bilden visar betongen längst ner sedan nästa rum med flytspackel och ett lager lim.