3 098 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Flytspackel på befintlig betongplatta
Hej,
Behöver flytspackla upp ca 2cm på befintlig betongplatta i garaget, behöver jag någon armering?
Slipa av betongen innan?
Finns det något bättre än flytspackel när jag behöver fylla upp så mkt som 2cm?
Hur hållbart kommer det bli? Ska stå en billyft på ytan sen.
Tack för svar
Behöver flytspackla upp ca 2cm på befintlig betongplatta i garaget, behöver jag någon armering?
Slipa av betongen innan?
Finns det något bättre än flytspackel när jag behöver fylla upp så mkt som 2cm?
Hur hållbart kommer det bli? Ska stå en billyft på ytan sen.
Tack för svar
Tack för svar, får kanske höra med dem.J Jörgen Ö skrev:
Hade ju varit bra om det fungerar med något man kan hitta hos lokala bygghandlarn.
Är det svårt att flyta 2cm och sen få det jämnt som amatör?
Finns ju denna på tex K-rauta. https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/...avjämningsmassa-combimix-cm-920-industri-20kg
Du lär ju sätta ut nivåmarkörer så du har lite koll på höjderna. Ring ett par polare som hjälper till att blanda så det inte går för länge mellan satserna.
Du lär ju sätta ut nivåmarkörer så du har lite koll på höjderna. Ring ett par polare som hjälper till att blanda så det inte går för länge mellan satserna.
Ardex är inte så svårt att få tag på, sen finns det såklart andra bra lev också.
Men Ardex kan sina saker.
Svårt att säga om du klarar av det, det kan vara lite knepigt, men det är nästan en fördel att du ska
spackla lite tjockare, lite mer förlåtande att jobba med spacklet.
Viktigast är det hela tiden kommer färdigblandat spackel så det inte blir ngn paus.
Har du väl börjat så kör man tills det är klart, höga gummistövlar är bra att ha på sig, samt ett par tre gubbar som hjälper till.
Men Ardex kan sina saker.
Svårt att säga om du klarar av det, det kan vara lite knepigt, men det är nästan en fördel att du ska
spackla lite tjockare, lite mer förlåtande att jobba med spacklet.
Viktigast är det hela tiden kommer färdigblandat spackel så det inte blir ngn paus.
Har du väl börjat så kör man tills det är klart, höga gummistövlar är bra att ha på sig, samt ett par tre gubbar som hjälper till.
Klicka här för att svara