Jag har gjort ett misstag....
Har ett litet rum där golvspånet lutar 2,cm mot ena hörnet, så jag har flytspacklat för att jämna ut det. Det har nu gått 8h timmar, men det är fortfarande blött! Vad jag minns så härdade flytspacklet inom 1-2 timmar förra gången (nått år sen).
Vad har gått fel?
EDIT: Jag ska ha spårade frigolitskivor med golvvärmeslingor (vattenburet) och parkett på golvet. Jag är väl egentligen inte orolig för styrkan, då golvspånet i sig känns stabilt.
Har ett litet rum där golvspånet lutar 2,cm mot ena hörnet, så jag har flytspacklat för att jämna ut det. Det har nu gått 8h timmar, men det är fortfarande blött! Vad jag minns så härdade flytspacklet inom 1-2 timmar förra gången (nått år sen).
Vad har gått fel?
EDIT: Jag ska ha spårade frigolitskivor med golvvärmeslingor (vattenburet) och parkett på golvet. Jag är väl egentligen inte orolig för styrkan, då golvspånet i sig känns stabilt.
Redigerat:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Kanske inte exakt samma men när jag bredspacklade i december med spackel som normalt torkar på 3-4 timmar tog det nästan två dygn pga hög luftfuktighet och låg temperatur.EddieHansson skrev:
Jag har gjort ett misstag....
Vad har gått fel?
Så temp spelar roll!
OK. ajdå. Ska höja värmen lite i rummet utanför.MrJay skrev:
Men om jag ska riva, är det inte enklare att göra det när det fortfarande är blött?
Som sagt, 5 år gammalt flytspackel du har använt och flytspackel håller max 12 månader efter det ökar härdningstiden drastiskt och har du otur kommer det aldrig att torka och framför allt inte ha någon hållfasthet.
Gjorde misstaget att gjuta igen en brunn med gammalt bruk och det torkade aldrig utan var likadant som när man blandade det, bara att sleva upp och göra om.
Gjorde misstaget att gjuta igen en brunn med gammalt bruk och det torkade aldrig utan var likadant som när man blandade det, bara att sleva upp och göra om.