Okej...
Jag läste i en sån där vansinnigt onödig kvällstidningsbilaga, i Maj eller Juni, om ett par som hade inrett sin lägenhet helt i vitt.
Ja, i varje fall så var köket, matplatsen och TV-platsen i vitt.
Köket var väldigt väldigt väldigt minimalistiskt och alla funktioner var dolda. Kan inte ens minnas om man kunde se nån vask...
De hade två sacco-säckar som soffa framför TV:n på golvet och alla köksbänkar var i högblankt vitt.
Hela köket påminde mest om ett vardagsrum.

Hur som helst till poängen nån gång:)

De hade ett golv, som om jag inte minns helt fel, var av flytande vitt gummi. Eller det hade varit i flytande form när det kom dit och sen stelnat...Dvs det var skarvlöst och väldigt snyggt. (Men de hade rivit ut gamla parketten från 20-talet! Iiiiik!)
Det enda jag nu kan hitta som är av flytgummi och har med golv att göra är hästtransporter. Det var ju inte riktigt tanken.

Var kommer det golvet ifrån? Har för mig att det var nån slags specialare men minns inte på vilket sätt.
Jag kan inte hitta tidningen någonstans och har förmodligen slängt den eftersom det var en sån där vansinnigt onöd...ja.

Är det nån som vet nåt om såna golv?
Eller som har tidningen i sitt arkiv?
Eller minns hur de hade fått tag på sitt golv?
...den ena tjejen skejtade och den andra samlade på nån slags små figurer...
Nån som minns?

Hej, jag har inte sett artikeln, men vet att det börjat bli populärt att lyfta in industrigolv i hemmen. det brukar kallas epoxygolv. Googla på det så hittar du rätt många tillverkare. en exempel länk har du här.. http://www.tikkurila.se/coatings/index.htm utan att tala för eller emot just det företaget. Håller med, riktigt snyggt! men har inte provat själv kan tilläggas..

Åh tack! Ska absolut kolla in det.
Och tusan så snyggt det är!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.