kimf
Hej, glad hemmapulare som håller på att lägga ett flytande trägolv för första gången.

Lägger samma golv i ett intilliggande garderobsutrymme som i rummet.

Skiss av rum och intilliggande garderobsutrymme där läggning av flytande trägolv planeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Underst är det platta på mark, har lagt cellplast, golvvärme och gjutit upp med betong som undergolv i "rummet". I garderoben var det redan gjutet hela vägen upp sedan innan, oklart om där är någon typ av isolering under, eller om man bara gjutit rätt på plattan där. Så där inne ligger ingen golvvärme, utan finns en lite radiator bara.

Så, frågan är då, Lämnar man en glipa i golvet under kommande tröskel för dörren mellan rummet och garderoben. Eller är det okej att bara låta golvet gå rakt igenom dörröppningen. Möjliggör ju att skippa tröskeln sedan om jag skulle vilja.

PS. Är det såhär års eller sommartid som golvet är "som störst"
 
Senvinter/vår är det som torrast = minst.
Sensommar är det som "svullnast" = störst.

Förutsatt att inga andra miljöfaktorer inverkar.
 
  • Gilla
kimf
  • Laddar…
Lämna en glipa för att golvet lättast skall kunnna "röra" på sig
 
  • Gilla
kimf och 1 till
  • Laddar…
kimf
Tack Hektor och MagHam
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.