Hej, glad hemmapulare som håller på att lägga ett flytande trägolv för första gången.
Lägger samma golv i ett intilliggande garderobsutrymme som i rummet.
Underst är det platta på mark, har lagt cellplast, golvvärme och gjutit upp med betong som undergolv i "rummet". I garderoben var det redan gjutet hela vägen upp sedan innan, oklart om där är någon typ av isolering under, eller om man bara gjutit rätt på plattan där. Så där inne ligger ingen golvvärme, utan finns en lite radiator bara.
Så, frågan är då, Lämnar man en glipa i golvet under kommande tröskel för dörren mellan rummet och garderoben. Eller är det okej att bara låta golvet gå rakt igenom dörröppningen. Möjliggör ju att skippa tröskeln sedan om jag skulle vilja.
PS. Är det såhär års eller sommartid som golvet är "som störst"
Lägger samma golv i ett intilliggande garderobsutrymme som i rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Underst är det platta på mark, har lagt cellplast, golvvärme och gjutit upp med betong som undergolv i "rummet". I garderoben var det redan gjutet hela vägen upp sedan innan, oklart om där är någon typ av isolering under, eller om man bara gjutit rätt på plattan där. Så där inne ligger ingen golvvärme, utan finns en lite radiator bara.
Så, frågan är då, Lämnar man en glipa i golvet under kommande tröskel för dörren mellan rummet och garderoben. Eller är det okej att bara låta golvet gå rakt igenom dörröppningen. Möjliggör ju att skippa tröskeln sedan om jag skulle vilja.
PS. Är det såhär års eller sommartid som golvet är "som störst"
Klicka här för att svara