Hej! Vi tänker byta kök, och köket har ett golv som knakar/knarrar jätte mycket, huset är byggt 1980 och jag har pratat med grannar som bott i sitt/sina hus sen dom var nybyggda, dom berättar för mej att dom fått knarrande golv åtgärdade redan då dom va nybyggda, en hantverkare kom och borrade hål i spånskivan och sprutade in något mellan cellplasten och spångolvet,
Och nu till min fråga: Är det någon som vet vad det var som sprutades in mellan cellplast och spångolvet 1980 vad det var för material? Jag Har även hittat en avhandling som handlar om detta problem som även tar upp att något sprutades in men det står inte va det var för något. Mina grannar som fick det åtgärdat på detta vis för 40års sen har fortfarande tysta fina golv. Är det någon som vet vad det kan vara för material?

Om det inte går att lösa med vax (det inte går att hitta nån som gör det tex.) så är den "enkla" lösningen att byta golvspån och lägga lumppapp mellan cellplasten och de nya golvspånskivorna.

Vi bytte golv i köket i förra huset och la ny cellplast och golvspån och det var läskigt hur stor skillnad lumppappen gjorde, helt knarrfritt. Tror jag läste nån avhandling då med om problemen men kommer inte ihåg om den lösningen togs upp där.

• Gilla
Zeus_70
  • Laddar…
om man river upp golvet så bör man kolla så där inte är några svackor i betongplattan

• Gilla
Zeus_70
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.