Har köpt en relativt ny flymo 350. Men styret lossnar från fästet nere vid klipparen.
Plastploppen som ska hålla styret på plats verkar klen och måste vara något som fler råkat ut för?
Ska posta lite bilder när jag får tag i dator.
Nån som löst detta problem?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Jag trodde Flymo var kvalitet men när man konstruerar en plastplopp som ska hålla kraften från styret på plats börjar man ju undra..

Ingen?

Jag hade tidigare en flymo där automatbromsen la av efter 14 månader. Försökte lösa detta på garantin men man vägrade eftersom flymon funkade som klippare! Jag gav upp till slut. Gav den till en arbetskollega som inte hade barn, hund, katt eller kaniner...

Men jag har aldrig haft så fin gräsmatta som under flymotiden. Kvalitetsprodukt? Tja.

Ren skit

Enklast är väl att reklamera dit du köpt den?

Vi reparerar mycket åt varuhusen (Bauhaus, K-Rauta, Jula, Plantagen mfl.) och jag har nog aldrig råkat för just ditt specifika problem. Nu är ju inte Flymo något stort märke på svenska marknaden men ändå.

Ang. kvalitet så är det ett hyfsat konsumentmärke. Relativt billigt och det finns reservdelar i alla fall.

Vet inte om produkten kommer med styret monterat, men ploppen håller ju för tusentals andra så då finns det egentligen bara felmontering eller tillverkningsfel att välja på, alltså läge för reklamation eller självrannsakan. Konstruktionsfel känns lite långsökt.

har beställt ny plastplopp

Jag har précis råkat ut för samma problem , bara på vänster sidan, där plast proppen nöts och glider ut hela tiden. byt från hö till vä propp och det håller kanske några månader till. Dåligt design hellt enkelt. Måste beställa flera plast proppar från England.

Ja, ren skräpmaskin. Klipper helt värdelöst med.

K
Min flymo är snart precis ett år gammal och har varit med om rätt tuffa tag. Problemet med plastploppen har jag läst om men aldrig råkat ur för själv.

Men jag har haft problem med att drivremmen trasar sönder och långa remsor fastnar i rotorn. Än så länge håller den men frågan är om man ska försöka få det på garantin, en ny rem kostar ju 2-300 kr..

Om jag får låna tråden lite.

Jag har en äldre Flymo, tvåtaktare.
Den klipper väl för all del ok. Men gräset flyger, eller sprutar ut åt alla håll!
Jag blir helt full av gräs, skorna fullständigt fyllda av gräs, husväggen blir helt gräs(lig).
Klippte bredvid ett tält (ca en meter eller mer ifrån) som ungarna satt upp o det såg ut som man kamouflerat det med gräsklipp.
Tvätten som hängde på tork en bit bort blev även den full av gräs.
Nu blåste det lite, men inte särskilt mycket.

Är det normalt för en Flymo?
Eller är det något som är sönder eller saknas under den?
Vi köpte den för att kunna klippa en lite brantare slänt, vilket den gör helt ok. Förutom att allt gräsklipp skitar ned allt i närheten.

Är det så det skall vara så kommer jag att göra mig av med den.
Annars försöker jag fixa den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.