Hej,
Idag upptäckte vi vansinnigt mycket flugskit och flugor i fönsterkarmen i vårt nyköpta hus. Vi har redan börjat utnyttja våran ägarbyte försäkring i samband med andra saker som vi blivit "lurade" på. Har sökt överallt nu och finner ingen plats där det är lika mycket som vi har i våra fönsterkarmar? Undrar nu om de här är att anse som "undanhållning" av information? Det är klart och tydligt att flugskiten "byggts upp" under många år. Tack för alla eventuella åsikter och tankar om detta.
Vill inte lägga min tid, energi eller pengar på detta.
Tack, Jennie
Idag upptäckte vi vansinnigt mycket flugskit och flugor i fönsterkarmen i vårt nyköpta hus. Vi har redan börjat utnyttja våran ägarbyte försäkring i samband med andra saker som vi blivit "lurade" på. Har sökt överallt nu och finner ingen plats där det är lika mycket som vi har i våra fönsterkarmar? Undrar nu om de här är att anse som "undanhållning" av information? Det är klart och tydligt att flugskiten "byggts upp" under många år. Tack för alla eventuella åsikter och tankar om detta.
Tack, Jennie
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg inte mer tid eller energi på problemet utan på att finna en lösning.Flingas skrev:Hej,
Tack, Jennie
För juridiskt så finns det ingenting att hämta. Att öppna och kolla samtliga fönster i ett hus är inte så komplicerat...
"undanhållande av information" Tja... säljaren har kanske inte upplevt något problem med detta. eller kanske inte öppnat fönstret på länge... Men du är på rätt ställe för att kunna få bra idéer om hur ni löser problemet på bästa sätt...
Vet inte om det behöver vara så många år, känns som det bara tar nån månad hos oss att bli så där om det är flugår och man inte håller efter. Det händer att det är typ 50st/fönster samtidigt.
Hur i hela friden skulle det här kunna vara något som säljaren undanhållit tänker du? Fanns skiten där när ni köpte huset så hade ni enkelt kunnat se den genom att öppna fönstret, det är ert ansvar att undersöka huset både vad gäller skick och städ.Flingas skrev:
Har flugorna skitit efter att ni flyttat in så är det också ert bekymmer.
Näe, lägg energin på att städa bort det istället även om det finns roligare sysslor.
Äsch! Jag har hela tiden detta problem! Det verkar vara spindelbarn som får förpuppas i mina dörrkarmar. Seg, äcklig massa som regelbundet måste tvättas bort med panelborste och massor av diskmedel. Görs flera ggr/året. Detta är definitivt inget du kan lasta säljaren för.
Men nu vet du ju att detta är något som orsakar problem så det får ingå i din vanliga storstädning. Jag har själv aldrig haft liknande problem tidigare. Kan bero på att virket är särskilt attraktivt - jag har obehandlad lärk.
Men nu vet du ju att detta är något som orsakar problem så det får ingå i din vanliga storstädning. Jag har själv aldrig haft liknande problem tidigare. Kan bero på att virket är särskilt attraktivt - jag har obehandlad lärk.
Klicka här för att svara