Jag har också råkat ut med frånluftsfläkt som stannar. Jag kan dock se följand alarm på styr panelen: "Fel på frånluftsgivare". Någon som vet hur man kan åtgärda felet sjäv?

Cobch Cobch skrev:
Hej, kan du tipsa om delarna som du har beställt och ev snabbt förklaring på hur du gjorde?
Beställde en ny fläkt:
https://www.luftbutiken.se/reservdelar-aggregat/6639-flexit-uni-3-flaktmotor.html

Men sen fick jag även en ny på reklamation från Flexit, dock tog det veckor.

Fläkten bytte jag själv - det var ett par skruvar att lossa och sen kunde man lyfta upp den och dra ur en liten kontakt. Jag kanske skrev det i något tidigare inlägg men en enkel felsökning är att byta plats på fläktmotorerna och se om den börjar funka då.

EDIT - såg nu att det inte var mig du frågade. Bortse från mitt svar.

scareman scareman skrev:
Beställde en ny fläkt:
[länk]

Men sen fick jag även en ny på reklamation från Flexit, dock tog det veckor.

Fläkten bytte jag själv - det var ett par skruvar att lossa och sen kunde man lyfta upp den och dra ur en liten kontakt. Jag kanske skrev det i något tidigare inlägg men en enkel felsökning är att byta plats på fläktmotorerna och se om den börjar funka då.

EDIT - såg nu att det inte var mig du frågade. Bortse från mitt svar.
Priset på en fläkt är otroligt dyrt och tänkte testa att bytta kullager som någon föreslog… (-: Men vet ej om det är så enkelt.

Cobch Cobch skrev:
Hej, kan du tipsa om delarna som du har beställt och ev snabbt förklaring på hur du
Cobch Cobch skrev:
Hej, kan du tipsa om delarna som du har beställt och ev snabbt förklaring på hur du gjorde?
mina kullager hade skurit för tredje gången och
Mina kullager hade skurit för tredje gången, det lät som satan så det var lätt att identifiera. Du behöver dessa

608-2RSH SKF Kullager 8x22x7

Hade tänkt skriva en guide men blev inte gjort såklart men har en massa bilder kvar. Minns inte exakt men man fick tänka lite , rätt knepigt att få ut allt. Tog kanske 1h och kostade 1h så lätt värt besväret med tanke på vad en ny kostar

• En fläktmotor placerad ovanpå en yta, bredvid en Dewalt borrmaskin, i ett rum med naturligt ljusinsläpp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen apparatlucka som visar elektronik och kretskort inuti, med synliga komponenter och belysning från sidan.
    Skapa konto
  • Öppen mekanisk enhet med synligt kretskort och kullager, omgiven av komponenter och verktyg, inklusive en skruvmejsel.
    Skapa konto
  • Närbild av en röd maskindel med ett synligt kullager i mitten och en rostig hammare ovanpå, samt ett kretskort i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Person håller en del av en motor med synliga koppartrådar, en skruvmejsel och verktyg ligger på ett bord i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Röd fläkt delvis demonterad med kullager synligt i mitten, verktyg och elektronikkomponenter i bakgrunden på arbetsbänk.
    Skapa konto
  • Verktyg och ett öppnat maskinhus med två kullager och skruvmejslar på en arbetsyta.
    Skapa konto
  • Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.