N
Hej.
Har djupborrad brunn och sån där svart plastslang in i huset + en likadan plastslang ut till friggan.
Båda kommer upp ur plattan och ska till den där pumpstyrningen.
Jag har köpt 2 stålomspunna slangar jag tänkte ha mellan plastslangen o automatiken, men gör man så ? eller kopplar man bara de styva hårda plaströren rakt in i pumpautomatiken ?
Den är ju inget som vibrerar eller så, bara det att plastslangen är ju rätt oböjlig och fästet p automatiken lite väl klent gjort tycker jag....
Får inte ihop det på nåt "snyggt" sätt riktigt... (slangen som ser för kort ut, kan dras in mer så den räcker hela vägen upp till frostskyddkabelinförningsgrejen)
 
  • Installation av pumpstyrning med svarta plastslangar och stålomspunna slangar i ett pannrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Din pumpstyrning är ju förberedd med PRK. Undvik dina flexibla slangar och dra fram din svarta PEM så den räcker ända upp. Tycker du det är för klent med stabilitet i styrningen monterar du extra klammer direkt under under PRK-kopplingarna.

Det är alltid bra att försöka minimera antalet skarv på all VVS!

Och glöm inte stödhylsa i PRK som numera är ett måste.

https://www.byggahus.se/forum/threads/stoedhylsa-pem-i-prk.373643/#post-3672101
https://www.byggahus.se/forum/threads/stoedhylsa-pem-i-prk.373643/#post-3672215
 
  • Gilla
nova383
  • Laddar…
N
Kalas, Tackar för bra svar.
Det där med stödhylsan var nytt för mig.... Men stoppar i såna också då-
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.