Hej.
Har djupborrad brunn och sån där svart plastslang in i huset + en likadan plastslang ut till friggan.
Båda kommer upp ur plattan och ska till den där pumpstyrningen.
Jag har köpt 2 stålomspunna slangar jag tänkte ha mellan plastslangen o automatiken, men gör man så ? eller kopplar man bara de styva hårda plaströren rakt in i pumpautomatiken ?
Den är ju inget som vibrerar eller så, bara det att plastslangen är ju rätt oböjlig och fästet p automatiken lite väl klent gjort tycker jag....
Får inte ihop det på nåt "snyggt" sätt riktigt... (slangen som ser för kort ut, kan dras in mer så den räcker hela vägen upp till frostskyddkabelinförningsgrejen)
Har djupborrad brunn och sån där svart plastslang in i huset + en likadan plastslang ut till friggan.
Båda kommer upp ur plattan och ska till den där pumpstyrningen.
Jag har köpt 2 stålomspunna slangar jag tänkte ha mellan plastslangen o automatiken, men gör man så ? eller kopplar man bara de styva hårda plaströren rakt in i pumpautomatiken ?
Den är ju inget som vibrerar eller så, bara det att plastslangen är ju rätt oböjlig och fästet p automatiken lite väl klent gjort tycker jag....
Får inte ihop det på nåt "snyggt" sätt riktigt... (slangen som ser för kort ut, kan dras in mer så den räcker hela vägen upp till frostskyddkabelinförningsgrejen)
Din pumpstyrning är ju förberedd med PRK. Undvik dina flexibla slangar och dra fram din svarta PEM så den räcker ända upp. Tycker du det är för klent med stabilitet i styrningen monterar du extra klammer direkt under under PRK-kopplingarna.
Det är alltid bra att försöka minimera antalet skarv på all VVS!
Och glöm inte stödhylsa i PRK som numera är ett måste.
https://www.byggahus.se/forum/threads/stoedhylsa-pem-i-prk.373643/#post-3672101
https://www.byggahus.se/forum/threads/stoedhylsa-pem-i-prk.373643/#post-3672215
Det är alltid bra att försöka minimera antalet skarv på all VVS!
Och glöm inte stödhylsa i PRK som numera är ett måste.
https://www.byggahus.se/forum/threads/stoedhylsa-pem-i-prk.373643/#post-3672101
https://www.byggahus.se/forum/threads/stoedhylsa-pem-i-prk.373643/#post-3672215
Klicka här för att svara
