Hej,

Jag måste flytta min WC cirka 15 cm i sidled och tänkte att om man sätter en Svedbergs inbyggnadsmodul. Kan man då ifrån avloppsröret i golvet koppla på någon sorts rör så att stolen kan vara 15 cm från ursprungliga platsen?

Levereras komplett med WC-stol, sits, spolsystem, spolpanel och inbyggnadselement (frontpanel, gavlar och topphylla).. B:70 H:118 D:76.

storsvedbergs_90450.jpg

Mycket tacksam för alla svar från rörmockare eller folk som vet...

Är inte rörkrökare men borde inte vara några problem om modulen är helt öppen på baksidan. Istället för att sätta 90 graders böjen rakt ner borde man väl kunna sätta den i sidled i lämplig vinkel och sedan labba med annan böj i lämplig vinkel i avloppet för att få rätt avstånd.

Håller mig gärna borta från svedbergs, men det bör inte vara några problem att flytta avloppet sidleds, antingen med rörböjar, eller med en flexibel wc-ansluting.
Det brukar funka med de andra fabrikaten.

Lordi:

Varför gillar du inte Svedbergs? Det verkar vara en smidigt inbyggnadsbox när badrummet är kaklat redan och toa inte monterad.

Har inte ngn erfarenhet av just den här modellen, men deras standard wc-stolar har haft problem med spolmekanismen, har fått byta en del såna. Sen är originalsitsarna av sämre kvalitet.

Men visst är det en smidig modell du har hittat, och spolmekanismen är ju annorlunda på den modellen

Så länge du bara har stående krökar är det godkänt enligt min rörmokare. Ska göra motsvarande i mitt badrum men jag blir tvungen att "klä in" avloppsröret en bit då det tyvärr rör sig om ca. en meter i sidled i mitt fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.