Naturligtvis är det tillåtet att göra så, men det är en nödlösning. Om man ändå håller på att dra kabel tycker jag inte att det finns någon anledning att göra så.
Jag kan också rekommendera "powerline"-modem. Det funkar väldigt bra, trots att lamporna indikerar lägsta signalstyrka. Jag ska försöka flytta den som är kopplad till routern så nära elcentralen som möjligt. Det kanske får upp signalstyrkan.
/Hasse