Nä taken är i trä men alla inner väggar är murade. Men ska sätta det trådlösa på markplanet, så kanske det funkar någorlunda nere i källaren också....
 
b_hasse skrev:
Naturligtvis är det tillåtet att göra så, men det är en nödlösning. Om man ändå håller på att dra kabel tycker jag inte att det finns någon anledning att göra så.

Jag kan också rekommendera "powerline"-modem. Det funkar väldigt bra, trots att lamporna indikerar lägsta signalstyrka. Jag ska försöka flytta den som är kopplad till routern så nära elcentralen som möjligt. Det kanske får upp signalstyrkan.

/Hasse
Jag har tre homeplugs av typen Devolo 200Mbps som ligger och skräpar där hemma om någon är intresserad. De blev obsolete i och med stjärnnätsinstallationen. Har fungerat väldigt stabilt både för barnens nätverksspelande och för filöverföring. Aldrig kopplat ner...

Vänligen
Steve
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.