• Gilla
  • Wow
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
'-Allt ditt är mitt och allt mitt är mitt'.
Trist att man aldrig får ha saker ifred...

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
Vilken typ av gps sändare är lämplig för sånt? Helst skulle man väl vilja ha en som kopplas in på batteriet så de håller ett tag. För småtjuvar räcker kanske en AirTag ett tag

• Gilla
BettanG
  • Laddar…
Magnus E K
Var väl nån granne som tröttnade på det eviga surret från dem.

• Haha
  • Gilla
Karin Jondelius och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
De hörs ju knappt, jämfört med en bensinare som hörs över hela kvarteret är det ju en klar förbättring. Även att de går oftare.

Hör inte ens min egen om den inte är precis brevid.

Skönt att de återfanns

• Gilla
  • Älska
På grund och 15 till
  • Laddar…
U
Magnus E K Magnus E K skrev:
Va? Enda gången jag hör grannens är när den kör på grenar, annars märker jag inte ens av att den är ute varje dag.

Däremot skulle jag va snäll och ställa tillbaka den i laddststionen när den stannat och hon va bortrest. Helvete vad larmet låter högt på en sån, fick ringa för att få koden så jag kunde stänga av den för den slutade ju aldrig tjuta.

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Magnus E K
G g.kraft skrev:
De hörs ju knappt, jämfört med en bensinare som hörs över hela kvarteret är det ju en klar förbättring. Även att de går oftare.

Hör inte ens min egen om den inte är precis brevid.

Skönt att de återfanns
Jag har noterat stora variationer i ljudnivån från olika modeller; för dramatisk effekt här antog jag att alla de stulna låter lika mycket som de värsta. Jämfört med en riktig klippare är det både bättre och sämre. Bättre för att ljudet inte hörs in i huset (om inte fel fönster är vidöppet) men sämre för att de går extremt mycket oftare och på tider (sent på kvällen) när ingen normalt skulle köra en bensinklippare. Det var definitivt längre perioder helt tyst ute i trädgården innan närmaste grannarna skaffade robotklippare.

Vilket märke har de modeller som låter @Magnus E K ?

Redigerat:
H
Vad är syftet med tråden? Att diskutera vilka gräsklippare grannarna har?

H hus520 skrev:
Vad är syftet med tråden? Att diskutera vilka gräsklippare grannarna har?
vad är problemet med det? det är så ett forum fungerar om det inte passar går det bra att inte svara

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
H
M maria01 skrev:
vad är problemet med det? det är så ett forum fungerar om det inte passar går det bra att inte svara
Det är inget fel på detta, jag var bara lite osäker när jag läste första inlägget att det var grannens märke på gräsklippare som var frågan.

En av mina grannar en husqvarna och en katt. Katten låter mer än gräsklipparen

Jag svarade på inlägget före mitt. Magnus E K spekulerar i att robotarna ev. kan ha stulits av en granne som var irriterad på ljudet. Han har själv erfarenhet av robotgräsklippare som har ett störande ljud. Jag frågade då vilket märke det var på dessa, för jag tycker det var intressant, aldrig hört förut. Vi har en Hq och den låter inte.

• Gilla
Byggaren Bengt och 5 till
  • Laddar…
Magnus E K
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vilket märke har de modeller som låter @Magnus E K ?
Det vet jag faktiskt inte; det är häckar mellan tomterna så jag ser sällan maskinerna även om jag hör dem. Jag får återkomma när jag tagit reda på det.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
H hus520 skrev:
Det är inget fel på detta, jag var bara lite osäker när jag läste första inlägget att det var grannens märke på gräsklippare som var frågan.

En av mina grannar en husqvarna och en katt. Katten låter mer än gräsklipparen
Hur många kvadratmeter klipper katten per dygn?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
sysmali
Om vi utgår från att robotgräsklipparna stjäls för att tjuvarna vill tjäna en slant - var ligger avansen i?

Är inte klipparna parade med laddstation? Kanske enkelt att resetta, men behöver man då laddstation av samma leverantör? Är det ofta klippare säljs utan laddstation? Kan inget om robotgräsklippare, men känns som det är väldigt krångligt att sälja stulna klippare.

• Gilla
Ulf Peter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.