3 986 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Fler Festool CMS kombinationer
Jag undrar om någon har koll på om de produktkombinationer (set) som Festool listar på sin hemsida är de enda färdiga set som säljs, eller om ÅF kan sätta ihop valfria produkter och ge motsvarande rabatter?
Anledningen till min fråga är att jag efter att ha gått genom flertalet trådar om för/nackdelar med CMS och dess tillbehör, kommit fram till att det är kombinationen CMS + TS 75 som är det bästa alternativet för oss.
Efter att jag då jämfört lite priser så såg jag att deras "SET CMS TS 55" listas för 12.750kr, vilket verkar vara ett mycket bra pris då det totala rek. priset på motsvarande delar köpta separat hamnar på 16.331,25kr.
Eftersom hemsidan däremot inte listar något "SET CMS TS 75" så blir det en ganska saftig prisskillnad för att gå från TS 55 till TS 75, då priset hamnar på 18.037,50kr för motsvarande delar köpta separat.
Jämför man prisskillnaden på TS55 modulen och TS75 modulen så skulle ett paketpris för TS 75 med motsvarande uträkning hamna på ca: 14.456,25kr (1706,25kr prisskillnad).
När det ändå handlar om så pass mycket pengar så känns det bäst att försöka få klarhet i alternativen innan plånboken skall till att tömmas.
De extra slantarna skulle ju mycket hellre läggas på t.ex längdanslag och bordsbreddare.

- Andreas
Anledningen till min fråga är att jag efter att ha gått genom flertalet trådar om för/nackdelar med CMS och dess tillbehör, kommit fram till att det är kombinationen CMS + TS 75 som är det bästa alternativet för oss.
Efter att jag då jämfört lite priser så såg jag att deras "SET CMS TS 55" listas för 12.750kr, vilket verkar vara ett mycket bra pris då det totala rek. priset på motsvarande delar köpta separat hamnar på 16.331,25kr.
Eftersom hemsidan däremot inte listar något "SET CMS TS 75" så blir det en ganska saftig prisskillnad för att gå från TS 55 till TS 75, då priset hamnar på 18.037,50kr för motsvarande delar köpta separat.
Jämför man prisskillnaden på TS55 modulen och TS75 modulen så skulle ett paketpris för TS 75 med motsvarande uträkning hamna på ca: 14.456,25kr (1706,25kr prisskillnad).
När det ändå handlar om så pass mycket pengar så känns det bäst att försöka få klarhet i alternativen innan plånboken skall till att tömmas.
De extra slantarna skulle ju mycket hellre läggas på t.ex längdanslag och bordsbreddare.
- Andreas
Jag har då aldrig sett kombinationen, utan tvingades köpa min i delar, dock för länge sedan, så jag fick bra rabatt. En variant är att titta på vad de kostar på tyska marknaden. Det hjälper dig inte med skillnaden, men det kan minska totalpriset.clain skrev:
--- Mats ---
Jag har köpt mina senaste Festoolprylar på www.mtmc.co.uk Kanske kommer du billigare undan på det viset. Många Festoolmaskiner har ju Plugitkablar, vilket gör att engelsmännens konstiga stickproppar inte blir ett stort problem. Det är bara att ta kabeln från en annan maskin.
Jo jag misstänkte att det kunde vara så, inte mycket att göra om jag vill handla dem på hemmaplan med alltså..Mats Bengtsson skrev:
Men tipset om tyskland var ju faktiskt riktigt givande, jag trodde faktiskt inte att det skiljde så mycket på Festools prylar, men i de här prisklasserna handlar det ju ändå om tusenlappar.
Är det kanske någon som också har erfarenhet av garantiregistreringen av Festool verktyg köpta i Tyskland ell UK nyligen? Har läst om olika erfarenheter av detta i importtråden.
"Marcusen" skrev t.ex i inlägg #749 att det gått bra för honom med 2+1 registreringen för uk-inhandlat verktyg.
"Martinradbo" däremot, hade tydligen problem med ett garantiärende enligt inlägg #946, visserligen verkade stötestenen där mer vara brist på köpekvitto efter inköp på tradera. Med andra ord inget import-garanti-problem.
- Andreas
När jag köpte min CTL26 i våras från tyskland så garantiregistrerade säljaren det åt mig (utan att jag hade bett om det). Jag vart lite lätt förvånad när det 2 veckor efter köpet damp ner en värdecheck från svenska festool i min brevlåda på 500:-. Tydligen så var det samtidigt någon kampanj i sverige så om man köpte en CTL26 här så fick man en värdecheck på 500:-.clain skrev:
Då verkar det ju inte vara några problem med garantin alltså, låter ju finemang.ottot skrev:När jag köpte min CTL26 i våras från tyskland så garantiregistrerade säljaren det åt mig (utan att jag hade bett om det). Jag vart lite lätt förvånad när det 2 veckor efter köpet damp ner en värdecheck från svenska festool i min brevlåda på 500:-. Tydligen så var det samtidigt någon kampanj i sverige så om man köpte en CTL26 här så fick man en värdecheck på 500:-.
Det var nog f.ö samma kampanj som gav mig en 300kr värdecheck när jag köpte en RTS400 i våras, bra att veta att även sådant gäller.
Vart köpte du förresten din CTL26 ottot?ottot skrev:När jag köpte min CTL26 i våras från tyskland så garantiregistrerade säljaren det åt mig (utan att jag hade bett om det). Jag vart lite lätt förvånad när det 2 veckor efter köpet damp ner en värdecheck från svenska festool i min brevlåda på 500:-. Tydligen så var det samtidigt någon kampanj i sverige så om man köpte en CTL26 här så fick man en värdecheck på 500:-.
Tittar än så länge runt lite och jämför med svenska priser (blir ändå inte köp förrän framåt Augusti) men det känns alltid bra att kunna jämföra med utländska butiker som bevisligen fungerat bra för andra.
Har bara beställt bildelar via ebay från Tyskland tidigare, så är rätt ny på den marknaden.
Hittills har jag bara tittat på fd-tools.de i Tyskland.
- andreas
Redigerat:
Jag såg det häromdagen, men en sådan har jag turen att redan vara stolt ägare till..Nimajneb skrev:
Däremot hade jag gärna köpt den OF1400 som i torsdags gick för 2600kr.
Vill ha en sådan i modul till mitt planerade inköp av "CMS TS55 Set"..
Men det får nog kanske framledes bli även en sådan från www.fd-tools.de..
- andreas
Klicka här för att svara