Hej!
Nog är det väl många som har byggt altan och har fina tips på snygga altanräcken?

Mottages tacksamt, håller på att klura ut nåt snyggt till i vår då det ska byggas!

Mvh / Ulle-Bella ;)
 
Jag kan bidra med vårat. Blev kanon tycker jag ;)

 
  • 3altan_frdig_liten_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för dimensioner på de horisontella spjälorna på räcket?
 
Vad är det för dimensioner på de horisontella spjälorna på räcket?
45X45 och dom ligger med en trallbrädas tjocklek mellan sig.
 
Det var snyggt med liggande 45*45. Hoppas dom ser lika snygga ut efter några år, så dom inte säckar eller vrider sig. Det är "alltid" snyggt med annorlunda lösningar tycker jag. Själv har jag mörkt tonade glasrutor. Jag ska lägga ut en bild så fort snön försvunnit.
/CC
 
Tack för tipset, vi är i funderarstadiet och skulle vilja bli bombarderade med förslag!
Fler förslag, tack! *hehe*

/Ulle-Bella
 
här har du vårat!
 
  • balkong.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanonsnyggt!
Har du några mått att komma med??

/Ulle-Bella ;D
 
Ulle-Bella skrev:
Kanonsnyggt!
Har du några mått att komma med??

/Ulle-Bella ;D
tackar!
det är 22*50 spjälor o. 70 mellan dom
 
Tack alla snälla, nu börjar det likna något! Kan väl säga att vi vill ha nåt i trä!
/Hälsningar från Ulle-Bella ;D ;D
 
Ulle-Bella skrev:
Tack alla snälla, nu börjar det likna något! Kan väl säga att vi vill ha nåt i trä!
/Hälsningar från Ulle-Bella ;D ;D

Ja gjorde en simpel altan i somras. ska försöka få nått kort på den här i snön. som ja kan visa.
 
Klassiskt "kryss-staket" men tycker ändå det har det där lilla extra.

(Inte mitt eget, så det när jag va på promenad efter juldagsmiddagen hos päronen)

staket.JPG
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.