3 271 läst ·
13 svar
3k läst
13 svar
Flatskärm eller projektor?
Testade litet i helgen. Lånade hem en projektor (InFocus LP530). Riggade upp med min gamla "diaduk" och laptoppen. Kopplade in till stereon. Litet bökigt, men bildkvaliteten var helt överlägsen de flatskärmsTVn jag sett. Duken är 1200mm bred så det motsvarar väl en 60-tummare. Dessutom orkar den projektorn driva en betydligt större skärm, även i dagsljus (vi använder den till kurser)
Nja ja menade mer så fort det är ljust ute.. har man vita tapeter i ett rum så blir ju inte de svarta bara för att solen inte lyser på dem..
Till skillnad från min plasma som fortfarande är "svart" när solen lyser direkt på den.. dock kollar jag inte på den när solen lyser direkt på den för det
Till skillnad från min plasma som fortfarande är "svart" när solen lyser direkt på den.. dock kollar jag inte på den när solen lyser direkt på den för det
Jag tycker du är på rätt spår Anders.
Om jag hade 25k att lägga på tv och filmtittande skulle jag utan tvekan köpa en 32" lcd för vardagstittande + en projektor för resten av pengarna för filmtittande. Många verkar ju lägga 20-25k på bara en tv som då inte blir större än 42 tummar ungefär....
Om jag hade 25k att lägga på tv och filmtittande skulle jag utan tvekan köpa en 32" lcd för vardagstittande + en projektor för resten av pengarna för filmtittande. Många verkar ju lägga 20-25k på bara en tv som då inte blir större än 42 tummar ungefär....
Prexis. Det är ju skillnad på vanligt TV-tittande och att se på film. Aktuellt eller kvällens dokumentär om Ungernupproret blir ju inte så mycket mera upphetsande på en stor skärm och där duger vår gamla TV utmärkt.
Skall man å andra sidan se http://www.starwreck.com/
så vill man ha bra ljud och stor skärm.
Skall man å andra sidan se http://www.starwreck.com/
För dem som är intresserade av projektorer och lcd- och plasma-tv så kan jag rekommendera www.component.se och www.minhembio.com. Där finns även forum där man kan få svar av de kunnigaste personerna i Sverige inom området.
Förövrigt så ger projektor den överlägset största filmupplevelsen men det krävs ett mörklagt rum. Ju mörkare desto bättre.
För 12 000-20 000 kr får man en mycket bra projektor.
/Anders
Förövrigt så ger projektor den överlägset största filmupplevelsen men det krävs ett mörklagt rum. Ju mörkare desto bättre.
För 12 000-20 000 kr får man en mycket bra projektor.
/Anders
skall tillägga att jag inte är emot projektor på något sätt! föredrar det framför allt annat när man skall kolla på film..
Men jag ser inte att jag skulle klara mig med bara en projekor.. måste ha ett komplement när man inte vill ha det helt bäcksvart i rummet.
Men jag ser inte att jag skulle klara mig med bara en projekor.. måste ha ett komplement när man inte vill ha det helt bäcksvart i rummet.
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Håller fullt med om att det är skillnad på hur man ska använda dessa prylar. När den dan kommer kommer det bli en proj för riktig film tittande och hellre flera norlat stora för vardags tittande. Jag är riktigt motvalls då jag nyligen va tvungen att skaffa ny TV och fick då leta på blocket efter en Fet tv då det skulle vara bortkastade pengar men en platt då placeringen är i ett hörn och jag vet inte vad jag ska använda den tomma ytan bakom skärmen till.
Du kunde ju ha köpt min fetto-TV. Istället för att riva en gammal ytterväg (och ersätta denna med 5-6 meter stålbalk) så investerar vi i en platt tv och hittar på så vis den halvmeter utrymme vi saknar i vardagsrummet.Snuttjulle skrev:Håller fullt med om att det är skillnad på hur man ska använda dessa prylar. När den dan kommer kommer det bli en proj för riktig film tittande och hellre flera norlat stora för vardags tittande. Jag är riktigt motvalls då jag nyligen va tvungen att skaffa ny TV och fick då leta på blocket efter en Fet tv då det skulle vara bortkastade pengar men en platt då placeringen är i ett hörn och jag vet inte vad jag ska använda den tomma ytan bakom skärmen till.
Köpte en projektor.
Kastade ut stenålders tv:n.
Kollade vardagstv och film.
Innan garantin gick ut small lampan.
Byttes gratis.
Men inhandlade 32lcd som vardags tv.
Filmtajm rullar jag ner Duken framför bara.
Projektor är mer tum för pengarna.
Bilden bättre.
Då köpte jag lcd i samma pris som projektorn.
13000.
Mvh Putte
Kastade ut stenålders tv:n.
Kollade vardagstv och film.
Innan garantin gick ut small lampan.
Byttes gratis.
Men inhandlade 32lcd som vardags tv.
Filmtajm rullar jag ner Duken framför bara.
Projektor är mer tum för pengarna.
Bilden bättre.
Då köpte jag lcd i samma pris som projektorn.
13000.
Mvh Putte
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden