Hej,
jag håller på att byta mitt kök. Planlösningen är i stort detsamma men fläktskåpet behöver jag flytta lite på. Detta innebär att anslutningen till ventilationen hamnar i stommen mitt emellan 2 st väggskåp, hålet är ca 130mm i diameter. Det är en betongvägg och det är centralventilation. Jag såg inte detta förrän jag har börjat riva.
Från början hade jag ritat in fläkten i ett 800 skåp och då skulle det funka och anslutningen hamna inne i det skåpet. Men eftersom det är centralventilation finns det inte så många fläktar att välja på, jag har bara hittat de som är 600mm som man kan bygga in i ett väggskåp, varför jag var tvungen att byta plats på dessa skåp och då hamnar anslutningen mitt i stommen. Eller finns det någon fläkt för centralventilation som är 800 och som kan byggas in i väggskåp? Vilket borde vara den bästa och enklaste lösningen :)
Cc mått från hö vägg: 880mm
Jag har även funderat på kolfilter men misstänker då att ventilationen i lägenheten påverkas om man inte ansluter till den befintliga.
Jag är tacksam för goda råd här.

Hälsningar
/Anna

• Ventilationsrör i betongvägg ovanför vit köksskåp, med synligt hål för anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.