1 763 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Fläktmontering
Då har man startat med att riva bort den gamla plastmattan som satt i bastun. Gick smidigare än förväntat. Rött var tydligen ganska populärt i slutet på 70-talet och i början på 80-talet.
Nu till min fråga.
I badrummet sitter det bara ett spjäll som leder upp till vinden, dessutom har jag ett par styck till spjäll som ligger i samma trumma. Har med att göra med frånluftsvärme pumpen och enligt uppgift ska denna halvt fungera som en fläkt även om jag inte ser något vidare resultat eftersom fukten på fönstret inte försvinner på ett bra tag plus att trädelen runt fönstret har blivit väldigt matt dock ingen röta.
Min tanke var att montera in en pax-fläkt för att leda upp den på vinden och sedan ut i ena gaveln. Kan detta vålla några problem?
Återkommer med bilder senare ikväll så kanske ni förstår mitt dilemma.. ???
Hepp, gick inte att lägga in bilderna eftersom jag inte har dom på ngn ftp.....
Nu till min fråga.
I badrummet sitter det bara ett spjäll som leder upp till vinden, dessutom har jag ett par styck till spjäll som ligger i samma trumma. Har med att göra med frånluftsvärme pumpen och enligt uppgift ska denna halvt fungera som en fläkt även om jag inte ser något vidare resultat eftersom fukten på fönstret inte försvinner på ett bra tag plus att trädelen runt fönstret har blivit väldigt matt dock ingen röta.
Min tanke var att montera in en pax-fläkt för att leda upp den på vinden och sedan ut i ena gaveln. Kan detta vålla några problem?
Återkommer med bilder senare ikväll så kanske ni förstår mitt dilemma.. ???
Hepp, gick inte att lägga in bilderna eftersom jag inte har dom på ngn ftp.....
Moderator
· Stockholm
· 57 869 inlägg
Om frånöuftspumpen fungerar så skall den ha en fläkt som brädar de flesta paxfläktar.
Produkter som diskuteras: "paxfläktar"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Men varför montera en Pax när du har en FVP ???
Frånluftsvärmepumpen skall suga ut all frånluft ur huset, var skal den annars hämta värmen ifrån ?
Kontrollera kanalerna till/från värmepumpen.
Inte ovanligt att kanaler från bad/dusch är fulla med damm och därför har "suget" i kanalen försvunnit.
Frånluftsvärmepumpen skall suga ut all frånluft ur huset, var skal den annars hämta värmen ifrån ?
Kontrollera kanalerna till/från värmepumpen.
Inte ovanligt att kanaler från bad/dusch är fulla med damm och därför har "suget" i kanalen försvunnit.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden