2 053 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Fläktmontering
Situationen är följande
Badrummet är i mitten av huset på andra våningen.
Fläktmontering kommer ske i närheten av duschen.
Jag vill inte montera fläkten så att spiroröret går ut genom taket (tegelpannorna).
Tanken är att montera spiroröret så det går upp genom taket i badrummet och sedan rakt ut på ena kortsidan, d.v.s. ca 4 meter från badrummet.
Kommer detta att fungera?
Badrummet är i mitten av huset på andra våningen.
Fläktmontering kommer ske i närheten av duschen.
Jag vill inte montera fläkten så att spiroröret går ut genom taket (tegelpannorna).
Tanken är att montera spiroröret så det går upp genom taket i badrummet och sedan rakt ut på ena kortsidan, d.v.s. ca 4 meter från badrummet.
Kommer detta att fungera?
Det är den lösning våra klantverkare (oj förlåt freudiansk felskrivning hantverkare menar jag förstås) valt i vårt badrum. Vår paxfläkt sitter i taket och den fuktiga luften leds i ett rör till gaveln på huset. det påstås att röret som den fuktiga luften passerar genom är isolerat plus att det lutar nedåt mot utventilen ifall det skulle bli kondens därinne rinner den ut. Förra vintern kunde man faktiskt se istappar hängande från utblåset!
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden