Hej
Jag vet att det finns flera trådar i detta forum men hittar inte riktigt min fråga. Vi bor i en lägenhet som har ett Essvent C1-120F (se bild) aggregat bakom kryddhyllan. Detta underhåller kök och ett badrum med ventilation. Nuvarande kåpa har mekaniskt spjäll och möjlighet att påverka forcerad ventilation i tre steg.Vi avser flytta Essvent aggregatet till annan del i köket och till aggregatet koppla en ny kåpa från Franke.
Det jag inte riktigt får till är om det ska vara en fläktkåpa med bara spjäll eller en alliancekåpa. Den senare har tre olika steg och inbyggd motor. De vi tittat på är:
Fläktkåpa:
https://www.franke.com/se/sv/ks/products/hoods/stil/110-0346-992_detail.html
Alliancekåpa
https://www.franke.com/se/sv/ks/products/hoods/stil/110-0346-976_detail.html
Någon som kan ge lite klarhet i detta?
//Mats
Jag vet att det finns flera trådar i detta forum men hittar inte riktigt min fråga. Vi bor i en lägenhet som har ett Essvent C1-120F (se bild) aggregat bakom kryddhyllan. Detta underhåller kök och ett badrum med ventilation. Nuvarande kåpa har mekaniskt spjäll och möjlighet att påverka forcerad ventilation i tre steg.Vi avser flytta Essvent aggregatet till annan del i köket och till aggregatet koppla en ny kåpa från Franke.
Det jag inte riktigt får till är om det ska vara en fläktkåpa med bara spjäll eller en alliancekåpa. Den senare har tre olika steg och inbyggd motor. De vi tittat på är:
Fläktkåpa:
https://www.franke.com/se/sv/ks/products/hoods/stil/110-0346-992_detail.html
Alliancekåpa
https://www.franke.com/se/sv/ks/products/hoods/stil/110-0346-976_detail.html
//Mats
Redigerat:
Hej Mats! Jag har samma problem, har en hyresgäst ovanför mig. Har du lyckats sätta en fläkt som är fristående med tanke på att bredden på de 3 rören är större än 300 mm så bred locket av fläkt? Hur gjorde du det?M MatsHolm skrev:Hej
Fläktkåpa:
[länk]
Alliancekåpa
[länk]
//Mats
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej
Vi flyttade fläktdonet up pi ena hörnet av köket, byggde om rördragningar och byggde en låda sedan kunde vi sätta upp fläkten. Observera luckan i lådan och de smår luckorna för rören som krävs för att kunna göra rent don och rör.
Fram tills allt var klart kändes lådan klumpig men med alla skåp och kakel på plat så känns den OK och de som ser köket för första gången ser den knappt.
Vi flyttade fläktdonet up pi ena hörnet av köket, byggde om rördragningar och byggde en låda sedan kunde vi sätta upp fläkten. Observera luckan i lådan och de smår luckorna för rören som krävs för att kunna göra rent don och rör.
Fram tills allt var klart kändes lådan klumpig men med alla skåp och kakel på plat så känns den OK och de som ser köket för första gången ser den knappt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tusen tackM MatsHolm skrev:Hej
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden