Hej!
Jag håller på att bygga ett kök och har hittat en kökslösning som passar mig bra där jag hänger ett 60 cm djupt skåp ca 120 till 140 cm ovanför bänkskivan.
MIn dröm är att kunna ha fritt utrymme från bänkskivan och upp till skåpet för att där bygga in fläkten. Jag har hittat ett fint kök som jag inspireras av dör detta gjorts. Jag förstår dock att jag inte kan köpa vilken fläkt som helst och undrar därför om någon har erfarenhet av detta och vet vad jag skulle kunna hitta för någon relativt billig fläkt som jag kan installera på "hög höjd". Obs! Det är en kolfilterfläkt jag är ute efter.
Mycket tacksam för svar!

• Skärmavbild 2015-08-19 kl. 21.31.45.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror inte det finns någon kolfilterfläkt som klarar detta(enligt mina krav), men skall följa tråden med intresse.

P
Och billig kan du stryka ur kravspecen
Här kravs det rejäla doningar för att få någon effekt
Och inte blir det snyggt med en kolfiltefläkt heller, var skall du ha utblåset?

P
Men kan ju kanske ta en fjäråskupan solid för 8.500.- och konvertera till kolfilter?

Kort sagt: ju högre och ju öppnare det är mellan spis och fläkt desto sämre fungerar fläkten. Det leder till kompromisser i alla kök. Du får väga nytta mot funktion.

Hej,

Finns lite olika lösningar på detta, men som någon annan skrev så kan du utesluta billig. Speciallösningar utav dessa slag brukar tendera till att springa iväg...

Funderar lite på var har du fått bilden ifrån?
Länk?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.