Sitter och ska göra beställning på våra vitvaror som vi kommer att komplettera med och funderar över vilken fläkt vi ska ta ovanför vår så kallade köksö som egentligen blir en förlängning ut från väggen. :-? Det där lät invecklat!
Any way...
Vad rekommenderar ni? En extern motor i mellantaket med 1000 m3/h eller med inbygd motor 630 m3/h?

Beror på hur långt det är till kupan på tak.
Vi har bara 2,40 och då rekomenderade Fjärås inte en motor på tak för att ljudet kan gå in och ner ändå. Men det klart att motorn på tak är lite starkare men också dyrare.
Vi köpte fjäråskupan med motor inbyggd och hoppas bli nöjda med den.
Fjärås motor är lite isolerad så den låter lite mindre.

Häls Niclas

Tack för hjälpen båda två! Jag har letat igenom i princip alla trådar här och även letat på google, men inte direkt hitta något hållbart argument för någondera. Igår var jag och hälsade på en vän med "tystgående" fläkt, inbyggd motor, och bestämde mig genast för en mellantaks motor.

Inte för att det är viktigt för mig med en jätte tyst fläkt, men för att jag heller lägger pengarna på en "billigare" med extern motor än en "dyrare" med inbyggd motor. Priset och ljudet blir ungefär den samma i slutändan, men kostnaderna blir mer utspridda den dag fläkten måste bytas ut om vi väljer extern motor. :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.