http://vi bygger hus-kökHej jag undrar om nån har använd Thermex och heter Vertical 810 fläkten. Jag har valt till min nya kök,jag tycker att det är fint design .
 
Jag har provat lägga bilder i den så ni ser bättre om fläkten.
 
  • collage_k_k_1189685440.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spännande, jag är själv nyfiken på dessa sneda "gatuköks"-fläktar. dom rä snyggare än gamla hederlig plana.. funkar dom bättre som det sägs? Måste ju finnas en anledning att man har dom i "proffs"-kök...

/L
 
Jag hitttade en test där dessa snedställda fläkter finns med. Den är på danska (emhætten = fläkt på svenska):

Men hvis man kigger på det rent sugemæssige er der ingen tvivl om at det smarte udseende sker på bekostning af emhættens effektivitet. Samtidig vil det fedt der suges med op i nogle tilfælde sætte sig nederst i emhættens kabinet da det uhindret kan løbe ned af kabinettet indvendig.

Vad de säger är att en snedställt fläkt suger sämre från de främre kokplattorna då oset går förbi fläkten. Detta kompenseras inte av en starkare motor. Dessutom kommer fettet som samlas på insidan att rinna neråt i fläkten av tyngdkraften.

http://www.kokkenkob.dk/hvidevarer/test-af-emhætter.asp
 
Hej
Igår var jag i hth kök och kollade igen fläkten, och såg att dom har ändrat den till en ny modell, i den nya modellen så öppnar man inte från mittglasskivan neråt utan tvärtom, det tyckte jag var bra så att man kan öppna den och arbeta medans.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.