1 179 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Fläkt i duschnisch?
Bygger nytt badrum i källaren just nu.
Jag har (snart) en duschnisch som är 90 x 100 cm. Det finns idag ett ventilationshål (med lucka från 1939) och jag vill sätta en fläkt i hålet med el som drar ut fukt.
Nischen är helt tättslutande mot övriga badrummet, har golvvärme, takdusch och led-belysning.
Har någon tips på fläkt som verkligen varit till belåtenhet?
Hur länge har fläkten suttit på plats?
Vad ska jag tänka på?
Jag har (snart) en duschnisch som är 90 x 100 cm. Det finns idag ett ventilationshål (med lucka från 1939) och jag vill sätta en fläkt i hålet med el som drar ut fukt.
Nischen är helt tättslutande mot övriga badrummet, har golvvärme, takdusch och led-belysning.
Har någon tips på fläkt som verkligen varit till belåtenhet?
Hur länge har fläkten suttit på plats?
Vad ska jag tänka på?
Produkter som diskuteras: "Fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
PAX håller bra kvalitet.
Vill du kosta på lite kan du kolla på deras nya serie Termic. Annars är 200-serien välbeprövad. Finns en mängd funktioner att välja på, t.ex. fuktstyrning, tidsstyrning, extern styrning, varvtalsreglering etc etc.
www.pax.se
Vill du kosta på lite kan du kolla på deras nya serie Termic. Annars är 200-serien välbeprövad. Finns en mängd funktioner att välja på, t.ex. fuktstyrning, tidsstyrning, extern styrning, varvtalsreglering etc etc.
www.pax.se
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Frågan hör nog dock hemma i elforumet
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Väljer du PAX eller Fresh så blir du inte besviken. Tidsstyrning och kallrasskydd är bra extrafinesser.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Mot yttervägg är det ett "måste" med kallrasskydd, annars inte.
Kallrasskydd ja..köpte en silent 100 CH ifrån "classe" som skulle ha kallrasskydd men den består endast av en tunn tunn plasbricka som inte står emot mycket = värdelös..
Nästa gång jag köper en ny badrumsfläkt så kommer jag att begära att få öppna kartongen och se efter att den verkligen har en "gardin".
Nästa gång jag köper en ny badrumsfläkt så kommer jag att begära att få öppna kartongen och se efter att den verkligen har en "gardin".
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Tack för tipsen,
och ja, det kanske är en elfråga ... det "bidde" i alla fall två DUKA EL700TH från Silvan. Kostade hälften mot motsvarande PAX.
Återstår att se huruvida kvaliteten motsvarar hälften... men de går ju att byta ut!
och ja, det kanske är en elfråga ... det "bidde" i alla fall två DUKA EL700TH från Silvan. Kostade hälften mot motsvarande PAX.
Återstår att se huruvida kvaliteten motsvarar hälften... men de går ju att byta ut!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden