Jag fällde en gammal flaggstång från 60-talet och skulle måla om den. Upptäckte då att knoppen var trasig och tänkte byta ut den. Problemet är att diametern på hylsan som sitter där är ca 50mm och det finns bara 65mm hylsor till knopparna att köpa i butik. Ska åka ifrån stugan och har inte möjlighet att beställa på nätet (om det går att få tag i).
Nu undrar jag om det går att ändå köpa 65mm från butik. Tänkte i så fall tejpa toppen för att öka omkretsen på flaggröret i toppen. Men undrar hur det kommer se ut. Den är ju 10 meter upp så kanske man inte märker något?
Någon verkar ha tejpat med vit eltejp tidigare vilket syns på bilden.
Vad tror ni?
Nu undrar jag om det går att ändå köpa 65mm från butik. Tänkte i så fall tejpa toppen för att öka omkretsen på flaggröret i toppen. Men undrar hur det kommer se ut. Den är ju 10 meter upp så kanske man inte märker något?
Vad tror ni?
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Mycket tejp blir det, men nej 7 mm extra kant 10 m upp kommer du inte att tänka på.K kontorsnissen skrev:Jag fällde en gammal flaggstång från 60-talet och skulle måla om den. Upptäckte då att knoppen var trasig och tänkte byta ut den. Problemet är att diametern på hylsan som sitter där är ca 50mm och det finns bara 65mm hylsor till knopparna att köpa i butik. Ska åka ifrån stugan och har inte möjlighet att beställa på nätet (om det går att få tag i).
Vad tror ni?
https://www.uteprodukter.se/flaggstanger-och-tillbehor/flaggstangskula-135-65/2842
Dessa verkar ha nåt för äldre flaggstänger 50mm det kanske kan passa
Dessa verkar ha nåt för äldre flaggstänger 50mm det kanske kan passa
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden