Hej
Vi rullade ut gräs för snart 2 månader sen. Häromdagen klippte vi gräsmattan , och då såg det ut såhär... Vad beror det på? Kommer de gula partierna bli gröna så småningom?
Vill ju inte att vår helt nya gräsmatta ska se ut såhär :/
Någon som vet?
Vi rullade ut gräs för snart 2 månader sen. Häromdagen klippte vi gräsmattan , och då såg det ut såhär... Vad beror det på? Kommer de gula partierna bli gröna så småningom?
Vill ju inte att vår helt nya gräsmatta ska se ut såhär :/
Någon som vet?
Det ser ut som du klippt för lågt. Det blir en gulare färgskiftning.
Tror också att du har klippt för lågt, men det kommer bli fint sen igen till våren.
Får liknande symptom på ett område av min gräsmatta om det här varit ihållande fuktigt väder och jag inte har lyckats hålla den så kort den är van.
Mest troligt är det en kombo av fukt och syrebrist som gör det. Luktar lite ensilage.
Mest troligt är det en kombo av fukt och syrebrist som gör det. Luktar lite ensilage.
Klicka här för att svara
