Min lilla underbara valp har som det verkar spytt under natten på parketten i vardagsrummet.

Effekten är att det blivit en fläck som ej går att torka eller tvätta bort.

Golvet slipades för några år sedan och lackades därefter med två lager skyddslack.

Jag konstaterar att spyan/effekten av det min lilla hund så vänligt lämnat som en present till husse tagit sig igenom ytbehandlingen och påverkat parketten/träet under.

Vad göra?

Tvätta? Bleka? Slipa? Lägga om parketten? Etc...?

• Fläck på parkettgolv efter att en hund kräkts, genomskinlig med synlig träets påverkan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg en matta över

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Jo, det skulle kunna vara en lösning. Dock har jag plockat bort alla vanliga mattor i hela huset.

(Hundar som visserligen sällan men dock ibland kräks eller mår dåligt och bajsar på mattan får effekten att man tröttnar på att tvätta mattor... Likaså har jag konstaterat att skinnmöbler är praktiska... ;-)

Oxalsyra på fläcken?

A
magsaft är saltsyra. saltsyra på resten av golvet! :geek:

Jag skulle testa att bleka med 12% väteperoxid. Brukar fungera suveränt bra på mörknad/svartnad ek.
Pröva på en liten del av fläcken först, om det fungerar märks blekningen snabbt, inom en halvtimma.
Var noga med att inte aptera utanför fläcken och att skölja av när/om önskvärd blekning uppnås.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.