Har haft en påse stående i hallen i några dagar som tydligen läckte något rengörningsmedel..
Nu har det blivit en fläck som jag ej får bort med vatten. Golvet är fiskbensparkett.

Har ni någon tips på saker jag kan prova själv?

Tack på förhand!

• Fläck från rengörningsmedel på fiskbensparkett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Milles123 skrev:
Har haft en påse stående i hallen i några dagar som tydligen läckte något rengörningsmedel..
Nu har det blivit en fläck som jag ej får bort med vatten. Golvet är fiskbensparkett.

Har ni någon tips på saker jag kan prova själv?

Tack på förhand!
Ser ut att gått ner igenom lacken. Det blir nog till att slipa och lacka.

T Tompafix skrev:
Ser ut att gått ner igenom lacken. Det blir nog till att slipa och lacka.
@Tompafix tror du att en slipning + lack är tillräckligt eller finns det t.om risk att det inte ens hjälper? Lite orolig...ska precis sälja lägenheten :(

M Milles123 skrev:
@Tompafix tror du att en slipning + lack är tillräckligt eller finns det t.om risk att det inte ens hjälper? Lite orolig...ska precis sälja lägenheten :(
Allt beror väl på hur långt ner i trät det har gått och vilken slipmån som finns. Men en bra golvläggare kan byta de skadade bitarna. Men det blir så klart en viss nyansskillnad om bara de skadade åtgärdas.

T Tompafix skrev:
Allt beror väl på hur långt ner i trät det har gått och vilken slipmån som finns. Men en bra golvläggare kan byta de skadade bitarna. Men det blir så klart en viss nyansskillnad om bara de skadade åtgärdas.
@Tompafix okej tack för svar. Jag kan inte prova väldigt försiktigt med t.ex sandpapper/stålull för att se hur djupt fläcken är?

M Milles123 skrev:
@Tompafix okej tack för svar. Jag kan inte prova väldigt försiktigt med t.ex sandpapper/stålull för att se hur djupt fläcken är?
Inte provat själv, men kanske något av detta funkar https://flyttfabriken.se/ta-bort-morka-flackar-pa-parkettgolv/
Prova på en liten del i så fall.

• Gilla
Milles123
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.