Bild på hela fjv-centralen kan underlätta.
Vilken framledningstemperatur är det?
Golvvärme eller radiatorer?
Termostater/ställdon på radiatorerna/golvvärmeslingorna?
Genom att använda en skruvmejsel mellan pumpen och örat (likt stetoskop) så kan man höra om det är luft/lager/etc.
Har du manualen till cirkulationspumpen?
Med tanke på att de två försat dioderna är "grön" "gul" så är det en "udda" pump, oftast är de två första dioderna "grön" "grön".
Har lyckats hitta en manual med dina diodfärger men den heter inte samma som din pump,
Vilken framledningstemperatur är det?
Golvvärme eller radiatorer?
Termostater/ställdon på radiatorerna/golvvärmeslingorna?
Genom att använda en skruvmejsel mellan pumpen och örat (likt stetoskop) så kan man höra om det är luft/lager/etc.
Har du manualen till cirkulationspumpen?
Med tanke på att de två försat dioderna är "grön" "gul" så är det en "udda" pump, oftast är de två första dioderna "grön" "grön".
Har lyckats hitta en manual med dina diodfärger men den heter inte samma som din pump,
Vi har radiatorer med manuella vred.
Ingen manual finns.
Oljudet har kommit och gått hela sommaren.
Vi renoverade ett badrum i april och tog då bort ett element. Rörisen kopplade ihop dom två rören såg jag.
Tänkte om det kan skapa luft i systemet.
Ibland när jag har stängt av pumpen i kontrollenheten och sen slagit igång den igen kort därefter så går den tyst igen.
Ingen manual finns.
Oljudet har kommit och gått hela sommaren.
Vi renoverade ett badrum i april och tog då bort ett element. Rörisen kopplade ihop dom två rören såg jag.
Tänkte om det kan skapa luft i systemet.
Ibland när jag har stängt av pumpen i kontrollenheten och sen slagit igång den igen kort därefter så går den tyst igen.
Klicka här för att svara