J
Hej,
Vi funderar på att köpa hus av Hjältevadshus.

Har nu börjat fundera på värme, vi vill ha fjärrvärme istället för värmepanna.
Men när vi ringde till hjältevadshus så svarade försäljaren att det inte gick att välja bort pannan, varför inte? Det är ju en väldig onödig kostnad att ha den kvar och den inte används?
Vi fick det konsiga rådet att använda värmepannan på våren/sommaren och fjärrvärmen på hösten/vinten.
//Sofia

Det svaret ni fått stämmer inte överens med den uppfattning jag har fått och den säljaren som vi pratat med i göteborg känner jag tilltro till så att det skulle vara så som ni blivigt informerade om ser jag som högst osannolikt. jag har fått informationen om att man får ett avdrag för det system som levereras enligt standard och sedan får man betala för ett eget fjärrvärme system.

Fråga igen eller ring deras huvudkontor.

Lycka till

/Axel

Hej xel.
Båda alternativen kan vara rätt.
1. Du kan välja en Nibe 360 och till den docka en fjärrvärmemodul där du själv väljer vilket system du vill köra på. Mao vilket som är billigast för tillfället. Dock kan din kommun tvinga dig att enbart köpa fjärrvärme dvs du får inte köra någon återvinnnig via en värmepump.

2. Du köper en fjärrvämeväxlare av oss eller fjärvärmeleverantören samt en mekanisk frånluftsventilation. Du erhåller då ett ekonomiskt avdrag för vårt standardsystem.

Lycka till!

mvh Dag Löwhagen/ Säljstöd

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.