2 831 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Fjärrvärme eller luft/vatten?
Om du kan tänka dig att lägga ner ett visst eget arbete så kanske pellets kan vara ett alternativ? Pelletsvärme landar väl kring 60 öre/kWh. Om du köper en beg. pelletsbrännare på blocket för 5000-10000 så kanske du kan elda på några år i befintlig pannna tills du får en uppfattning om kostnaden.MSjöström skrev:
Har ingen bild på just DE elementen som sitter i huset, men de ser ut som nedan...Jugend skrev:Jag kör L/V i en av mina fastigheter. Den känns övereffektiv till varmvatten. Men jag har ett dragit hus och det kräver rätt mycket värme och då inte L/V det bästa precis. Funderar på att stärka upp min med vattenmantelkamin eller pellets. Fjärrvärme hade varit jättebra för mig tex då jag har ganska stort värmebehov. Men om du har bra isolerad kåk kan nog L/V vara ett bra alternativ.
Har du någon bild på radiatorerna?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jugend - ska väl inte påstå att huset är speciellt välisolerat... 20-tal där man inte gjort någon tilläggsisolering, dock satt ny panel ovanpå den gamla.. Vindsbjälklaget är tilläggsisolerat med 100mm gullfiber...
Klicka här för att svara