Hej ,
funderar på en fläkt ifrån Fjäråskupan, modell Cupol.
Har hört från flera olika köksleverantörer att dessa ska vara absolut bäst , och till ett rimligt pris jämfört med ex. Thermex och vitvarutillverkarnas. Nån som har erfarenhet ?
 
Har också beställt en sådan enbart på säljares rekommendation så jag hoppas verkligen den är bra. För närvarande har vi ingen fläkt, bara en ventil i köket 4 meter bort, så vi ser verkligen fram emot att slippa den feta hinnan allt är täckt av.
 
Hej!

Vi har en haft en fläkt ifrån Fjäråskupan i ett år nu och är mycket nöjda med den (snygg som satan enligt mig). Sällan vi behöver köra på max effekt. Kommer tyvärr inte ihåg modellnamnet. Det ända jag kommer ihåg var att den var dyr :-)
 
  • Fläkt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Största fördelen är väl att man har möjlighet att ha en takmonterad fläktmotor. Det gör stor skillnad om man har en frihängande fläkt med lång kanal. Själva "vinddraget" hör man ju förstås i alla fall...

Jag tycker väl iofs inte att den var direkt billig (14 000:-), men allt är ju relativt :P
 
Jag har en Fjäråskupa. Förutom att de har snygg kåpor så kunde man välja timerstyrt spjäll. Vilket var ett krav när vi bor i lägenhet med centralventilation. Och de gjorde en specialare med just min fläkt för att jag skulle få plats med den i mitt fläktskåp utan att behöva elektrikerhjälp.

Nackdelar: Dyr (9000 kr). De gjorde fel först så jag fick skicka tillbaka kåpan och få en ny. Kvaliteten känns väl så där, spottarna sitter sladdrigt och känns som de kan ramla ur någon dag. Knapparna är av en halvtouch-modell med en tryckt klisterlapp som sitter över, och den har redan börjat släppa i kanterna (efter 6 mån).
 
Hörnfläkten var supersnygg, pris?!
 
Svar på din fråga pokergirl. Ca 14 000:-
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.