Hej
I garaget finns en gammal vipport som ska väck och jag vill se om jag tänker rätt kring fjädrarna.
Planen är att ställa porten i öppet läge och stadga upp med reglar. Dra en vajer genom vardera fjäder som fästes upptill och nedtill på väggen. Därefter lossa bulten högst upp på varje fjäder.
Vad har jag missat?
I garaget finns en gammal vipport som ska väck och jag vill se om jag tänker rätt kring fjädrarna.
Planen är att ställa porten i öppet läge och stadga upp med reglar. Dra en vajer genom vardera fjäder som fästes upptill och nedtill på väggen. Därefter lossa bulten högst upp på varje fjäder.
Vad har jag missat?
Beror på, vår snarlika är rätt mycket spänd även öppet läge.
Vad du än gör om du ska montera ner den där själv, var försiktig utav bara helvete, man har bara ett ansikte...i regel. Och de där kan fort bli jäkligt livsfarliga.
Vad du än gör om du ska montera ner den där själv, var försiktig utav bara helvete, man har bara ett ansikte...i regel. Och de där kan fort bli jäkligt livsfarliga.
Idén att dra en wire genom fjädrarna och låsa ändarna låter ju bra. Det borde gå att hitta bra exempel från andra som har demonterat dessa fjädrar. Jag har två liknande portar som jag behöver byta ut inom några år så ämnet är mycket intressant för mig. Vid andra jobb som riskerar skador in ansiktet så har jag tagit på mig en integralhjälm (heltäckande MC-hjälm). Jag har dock ingen aning om hur mycket en sådan hjälper mot en kraftig fjäder som löper amok.
Klicka här för att svara