Jag buggar och bockar. Nu gäller det bara att hitta en bra platta att bygga denna låda med.

Ska du köra på min metod så föreslår jag 12 mm Masterboard. Jag brukar också limma in en regel som stöd horisontellt mitt i fixturen.

Tack jon, du har gjort mina tanka betydligt enklare.
Jag har i dagsläget spontade väggar där jag tänkt montera tre 45x120 reglar horisontellt för att fästa fixturen i.
Om jag gör som du, dvs tätskiktet framför fixturen, kan jag då bara låta väggen vara bakom fixturen? Det ser ut som du klenat på tätmassa även där? Det känns väl sisådär att ha tätmassa både på väggen och på fixturväggen ?
Jag kollar på bilden:

Du kan låta väggen vara om du vill, men det finns ingen som helst risk med att tätskikta där också. Jag brukar dra på lite tätskikt där om det, worst case, skulle bli en sprutläcka någon gång.

Ok, mina bär-reglar gör att fixturen kommer ut cirka 15cm + 6cm från väggen så det blir en något smalare hylla om jag slipper skivorna på reglarna :)

Aha, nu förstår jag. Men tänk på att du måste kunna få upp innanmätet (om du har en toppservad modell), och om du bygger den för smal och har skivmaterial samt keramik ovanför så går inte det.

jon_h skrev:
Aha, nu förstår jag. Men tänk på att du måste kunna få upp innanmätet (om du har en toppservad modell), och om du bygger den för smal och har skivmaterial samt keramik ovanför så går inte det.
Jo det har jag tänkt. Frågan är bara hur ska klassas som tätt tätskikt när hela toppen/hyllan ska gå att lyfta av? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.