Fixtur till väggtoa. Finns det något märke man ska undvika? Hur är Gustavsbergs fixturer? Hur är Hafas? Bägge sessa är ju lite billigare.

Sedan det här med spolknappar. Varför skickar de inte med sådana? Man blir ju tokig. Rena rama gisslandramat. Ska man ha en spolknapp så kostar det en tusing till. Hur många vill ha en WC utan spolknapp?
 
O Olf Oggler skrev:
Fixtur till väggtoa. Finns det något märke man ska undvika? Hur är Gustavsbergs fixturer? Hur är Hafas? Bägge sessa är ju lite billigare.

Sedan det här med spolknappar. Varför skickar de inte med sådana? Man blir ju tokig. Rena rama gisslandramat. Ska man ha en spolknapp så kostar det en tusing till. Hur många vill ha en WC utan spolknapp?
Det är en stålram, spelar nog ingen roll vilken du väljer bara hålen för bultar, vatten och avlopp passar själva muggen.
Spolknappar är ett rån ja :)
 
Enligt våra snickare och vvs-gubben så installerar de bara Geberit, eftersom de har erfarenhet av att de andra inte håller måttet. De hade bl a fått riva ut en helt ny Hafa som läckte nånstans.
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
Ja, stålramen är ju en ram. Men det är väl cisternen och hela spolmekanismen det hänger på. Man vill ju inte stå utan reservdelar. Till vissa verkar det ju tex vara lite billigare spolknappar, trots allt.

Varför pirattillverkar ingen spolknappar till sådana här fixturer?
 
A Annaet skrev:
Enligt våra snickare och vvs-gubben så installerar de bara Geberit, eftersom de har erfarenhet av att de andra inte håller måttet. De hade bl a fått riva ut en helt ny Hafa som läckte nånstans.
Men även Geberit verkar ju "brandas" under andra märken. Märkliga modeller som man inte hittar någon info om osv.
 
Ja det är sant.
Kör på Geberit, dom är nog bäst kvalitet som ovan skrev
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
Geberit och Tece är bäst och har många spolknappar i olika utföranden att välja på.
 
  • Gilla
lynx_se
  • Laddar…
Är det någon som har koll på Geberit Nordica? Vad är det för något egentligen. Det finns ju ingen info om den på geberits hemsida.
 
Ifö samarbetar med Geberit, vi har två vägghängda utan spolkant (Ifö Sign? - minns inte riktigt). De funkar utmärkt. Spolknapparna är dyra, ja... Hornbach var billigast när jag letade.
 
A Annaet skrev:
Ifö samarbetar med Geberit, vi har två vägghängda utan spolkant (Ifö Sign? - minns inte riktigt). De funkar utmärkt. Spolknapparna är dyra, ja... Hornbach var billigast när jag letade.
Inte sammarbetar. Ifö ägs av Geberit Group
 
  • Gilla
Annaet
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Inte sammarbetar. Ifö ägs av Geberit Group
OK!
 
Jahapp, kära husbyggare. Det blev en Gustavsberg Triomont XS. Det får bära eller brista. Så nu kommer jag vidare i mitt toabygge.
 
  • Gilla
Squadron.
  • Laddar…
O Olf Oggler skrev:
Jahapp, kära husbyggare. Det blev en Gustavsberg Triomont XS. Det får bära eller brista. Så nu kommer jag vidare i mitt toabygge.
Så här i efterhand har den funkat bra?
 
Jag köpte en Triomont XS på bauhaus. Men i samma veva dök det upp en prisvärd Geberit på blocket. Så Triomonten fick snällt åka tillbaka till bauhaus. Så jag kan inte besvara frågan. Men Geberiten levererade senast i morse. Inga problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.