1 954 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Fixera metallgolvlist på en betongsula
Har ett nytt hus med en betongsula med golvvärme.
Runt vår kamin går såklart en metalllist för att avgränsa golvet från golvklinkret.
Metalllisten är fastskruvad i vårt flytande trägolv. Nu när det är kallt så reser sig golvet som en bubbla. Så när man går över där så märks en tydlig svikt som resulterat i att listen håller på att ramla lös pga att skruvarna har vikits sönder.
Hur fixerar jag en list på en gjuten betongsula?
BETONG
----------------------------------------------------------------------------------
Runt vår kamin går såklart en metalllist för att avgränsa golvet från golvklinkret.
Metalllisten är fastskruvad i vårt flytande trägolv. Nu när det är kallt så reser sig golvet som en bubbla. Så när man går över där så märks en tydlig svikt som resulterat i att listen håller på att ramla lös pga att skruvarna har vikits sönder.
Hur fixerar jag en list på en gjuten betongsula?
BETONG
----------------------------------------------------------------------------------
Ja limma har jag funderat på. Men samtidigt det måste ju finnas väldigt många med samma problem som jag?! Eller?
Eller nåt som man limmar fast i betongen som man kan skruva i??
Alla förslag välkomnas
Eller nåt som man limmar fast i betongen som man kan skruva i??
Alla förslag välkomnas
Visst du kan ju också limma ner en bit trälist eller regel också som du sedan skruvar metallisten i. PL400/PL600 eller liknande montagelim för bygg är ju flexibla så det bör hålla sedan när trägolvet rör sig. Är det flytande trägolvet massivt?
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Det är ett parkettgolv som ej är massivt, om det nu finns massiva parkettgolv.
Frågan är ju om man har utrymme med att limma fast nåt.(har inte kollat)
Frågan är ju om man har utrymme med att limma fast nåt.(har inte kollat)
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden