Jag har byt tätningslister på mina ytterdörrar men trösklarna skulle jag nog behöva göra något med.
När dörren är stängd ser man någon svart fogmassa (utefog?) som har sett bättre dagar.
Man kan även se en del av trä tröskeln som förmodligen har skadats lite av vädret.
Jag har kollat lite och funderar hur jag skall fixa till det.
Skall jag skära bort den gamla svarta fogen och sätta ditt ny fog?
Eller skall jag sätta ditt ett tröskelbleck?
Ser framemot era råd
När dörren är stängd ser man någon svart fogmassa (utefog?) som har sett bättre dagar.
Man kan även se en del av trä tröskeln som förmodligen har skadats lite av vädret.
Jag har kollat lite och funderar hur jag skall fixa till det.
Skall jag skära bort den gamla svarta fogen och sätta ditt ny fog?
Eller skall jag sätta ditt ett tröskelbleck?
Ser framemot era råd
Produkter som diskuteras: "tätningslister"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Jag trodde att plåten bara höll fast gummi listen.
Tycker du att jag skall skruva av plåten för att avlägsna den gamla listen och sen sätta självhäftande o-list på dörren längst ner?
Förresten jag testade att fästa en o-list på gummilisten men när man stänger dörren måste man knuffa rätt hårt för att den tar i.
Tycker du att jag skall skruva av plåten för att avlägsna den gamla listen och sen sätta självhäftande o-list på dörren längst ner?
Förresten jag testade att fästa en o-list på gummilisten men när man stänger dörren måste man knuffa rätt hårt för att den tar i.
En sådan dörr har vi också. Den är förmodligen från 80-talet.
Har satt en o-list i silikon på dörrens nederkant för att kompensera för den gamla utslitna listen under plåten. Skulle förmodligen vara bra att byta den gamla listen, om det går att hitta en passande.
Har satt en o-list i silikon på dörrens nederkant för att kompensera för den gamla utslitna listen under plåten. Skulle förmodligen vara bra att byta den gamla listen, om det går att hitta en passande.
@Chiippe jag försökte slita bort min men drog bara av små bitar. Tog borrmaskin för att ta bort skruvarna och hoppades att jag kunde lyfta plåten för att dra bort listen men plåten sitter under karmen i hörnen 
Slutade med att jag fick skära bort den gamla listen och det tog en bra stund att få bort allt
Just nu satte jag bara dit en självhäftande o-list men jag känner att det drar lite så måste kanske göra något annat.
Har använt alla v-lister jag köpte från Leif Arvidsson. Lite synd att göra en ny beställning för knappt 3m v-list med spår.
Slutade med att jag fick skära bort den gamla listen och det tog en bra stund att få bort allt
Just nu satte jag bara dit en självhäftande o-list men jag känner att det drar lite så måste kanske göra något annat.
Har använt alla v-lister jag köpte från Leif Arvidsson. Lite synd att göra en ny beställning för knappt 3m v-list med spår.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden