Hej
Min mamma fick för dig att byta ut en garderob i sin lägenhet med detta som resultat.
Som ni ser behöver taket fixas till.
Jag har spacklat till väggen för att dra på lite färg. Det blir nog en list mot tapeten för hon verkar inte ha någon tapet kvar tyvärr.

Men för att få hyfsad likvärdig struktur på taket hur hade ni gjort då?

Kanske tunt med spackel och sedan rolla och hoppas på det bästa? Hur gör ett proffs?

Mvh
Fredrik

• Ospacklad yta på tak med synlig grundfärg och vägg med blomster tapet, behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F fredand44 skrev:
Hej
Min mamma fick för dig att byta ut en garderob i sin lägenhet med detta som resultat.
Som ni ser behöver taket fixas till.
Jag har spacklat till väggen för att dra på lite färg. Det blir nog en list mot tapeten för hon verkar inte ha någon tapet kvar tyvärr.

Men för att få hyfsad likvärdig struktur på taket hur hade ni gjort då?

Kanske tunt med spackel och sedan rolla och hoppas på det bästa? Hur gör ett proffs?

Eftersom det är "putsstuktur" i taket kommer det alltid att synas, tyvärr. Dessutom lär du få måla om hela taket annars kommer det se riktigt lappat ut. Tur i oturen verkar det där vara vid ingången/dörren/garderob?, så det är nog inget man direkt lägger märke till.

Hej Per,
Tror din kommentar inte kom med?

F fredand44 skrev:
Hej Per,
Tror din kommentar inte kom med?
Skumt. Det har hänt mig förut. Det jag skrev var att det blir svårt att återskapa samma struktur som i övriga tacket. Tyvärr kommer det att synas hur du än gör. Dessutom kommer du nog vilja måla om hela taket. Annars ser det ännu mer lappat ut. Tur i oturen verkar det inte vara direkt i blickfånget. Så med ett ommålat tak tror jag inte ni tänker så mycket på det faktiskt. Nymålade tak gör dessutom att rummet känns nytt och fräsht, så inget fel i det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.