Hej! Har aldrig någonsin haft med måleri att göra. Frågan kanske är absurd.
Men i min nya lägenhet har förra ägaren slarvat lite med måleriet. Har vitt tak och gråa väggar. I skarvarna där tak möter vägg går det som vågor lite gråt på tak lite vitt på vägg. Hur löser jag det här lättast? Ska jag använda någon fog? Heeelp !
Men i min nya lägenhet har förra ägaren slarvat lite med måleriet. Har vitt tak och gråa väggar. I skarvarna där tak möter vägg går det som vågor lite gråt på tak lite vitt på vägg. Hur löser jag det här lättast? Ska jag använda någon fog? Heeelp !
Medlem
· Jönköping
· 6 inlägg
Maskera noga raka linjer, måla längs kanten av tejpen med samma färg som är ”under tejpen”, låt torka, måla sedan över x antal strykningar med den ”rätta färgen”, riv tejpen. Så får du knivskarpa linjer längs tejpen
Färgen kommer att få nivåskillnader och nyansskillnader om man bara maskerar och fyller i. Du kan spä ut färgen så att den blir tunnare men du kommer inte förbi att det blir färgskiftningar. Bäst resultat blir om du målar hela väggen och taket. Gör så mycket tills du tycker det är acceptabelt. Maskering är något som den förre gjort undermåligt.
Klicka här för att svara