21 003 läst ·
5 svar
21k läst
5 svar
Fixa till en gammal dörr
Hej!
Nu flyttas det snart in i en ny lägenhet i Göteborg. Var där idag och rekade lite och såg att dörrarna var brutalt fula! Riktigt skabbiga trädörrar. Usch och fy. Hur som helst.
Hur kan man göra detta lite finare?
En gång i min ungdom såg jag hemma hos föräldrarna att det fanns nån slags plastimitation att sätta utanpå dörren så det blev lite lister och sånt. Svårt att förklara men det var alltså en stor plastskiva som man limmade ovanpå den gamla dörren så att det såg ut som en helt ny dörr! Tada!
Förstår någon vad jag tänker på?
Vad heter en sådan sak?
Nu flyttas det snart in i en ny lägenhet i Göteborg. Var där idag och rekade lite och såg att dörrarna var brutalt fula! Riktigt skabbiga trädörrar. Usch och fy. Hur som helst.
Hur kan man göra detta lite finare?
En gång i min ungdom såg jag hemma hos föräldrarna att det fanns nån slags plastimitation att sätta utanpå dörren så det blev lite lister och sånt. Svårt att förklara men det var alltså en stor plastskiva som man limmade ovanpå den gamla dörren så att det såg ut som en helt ny dörr! Tada!
Förstår någon vad jag tänker på?
Vad heter en sådan sak?
Du menar alltså att du har släta träfärgade dörrar?
Isåfall kan du lätt fixa till dem med lite färg och några meter list.
Om du inte har möjlighet att sprutmåla så rolla dörrarna innan du sättter dit de förmålade listerna, så får du absolut bäst resultat utan en massa penseldrag.
Välj precis vilka lister du önskar och gör speglarna precis som du vill ha dem.
Och vill du inte ha spegar så varför inte göra någon snygg motivmålning?
Låt fantasin flöda!
Lycka till!
Isåfall kan du lätt fixa till dem med lite färg och några meter list.
Om du inte har möjlighet att sprutmåla så rolla dörrarna innan du sättter dit de förmålade listerna, så får du absolut bäst resultat utan en massa penseldrag.
Välj precis vilka lister du önskar och gör speglarna precis som du vill ha dem.
Och vill du inte ha spegar så varför inte göra någon snygg motivmålning?
Låt fantasin flöda!
Lycka till!
Du förstod mig helt rätt ;D
Saken är att jag inte har ork till att måla dörrar och hålla på med det också. Speglar tar ändå en liten stund att göra antar jag..
Det jag letar efter är ju nån slags skiva som man limmar på dörren så att speglar eller vad det nu är för mönster redan är klart. I plast.
Jag hatar att inte veta vad något heter och inte lyckas förklara det :-[
Saken är att jag inte har ork till att måla dörrar och hålla på med det också. Speglar tar ändå en liten stund att göra antar jag..
Det jag letar efter är ju nån slags skiva som man limmar på dörren så att speglar eller vad det nu är för mönster redan är klart. I plast.
Jag hatar att inte veta vad något heter och inte lyckas förklara det :-[
:
Hej,
Dessa täcksidor till innerdörrar sälgs bla. på coop.
Men varför inte måla hela dörren, du måste ju ändå måla gavlarna.
Jag har målat alla våra innerdörrar med vit lackfärg och laserat "spegel" med silverlasyr.
Jättefina blev de.
Om det låter intressant, kan jag berätta mer....
// Fia
Dessa täcksidor till innerdörrar sälgs bla. på coop.
Men varför inte måla hela dörren, du måste ju ändå måla gavlarna.
Jag har målat alla våra innerdörrar med vit lackfärg och laserat "spegel" med silverlasyr.
Jättefina blev de.
Om det låter intressant, kan jag berätta mer....
// Fia
jag vill höra mer, har du några bilder?RenoVera skrev:
Klicka här för att svara