Hej! Vi har låtit hantverkare göra om ett rundat valv till en ”vanlig” öppning med mdf-skivor. Budgeten räckte inte till att färdigställa båda kök och hall, så nu behöver jag åtgärda öppningen i köket. Hur ska jag göra? Räcker det med spackel? Vill inte sätta foder då jag vill att det ska se ut som i öppningen hall-kök (se bilder).

• Öppning i vägg med ofärdig kant, synligt trä och MDF, leder in till rum med blå vägg, byrå och taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppning i vägg vid kök under renovering, med exponerade mdf-skivor och gammal tapet, omgiven av vitmålad yta.
    Skapa konto
  • Öppningen mellan två rum med ofärdig kant upptill, synlig MDF-kanter och en del av taket.
    Skapa konto
  • Öppning mellan kök och hall utan foder, mdf-skivor användes för att ersätta rundat valv. Kök med vita skåp och grå väggar syns i bakgrunden.
    Skapa konto
R RSö skrev:
Hej! Vi har låtit hantverkare göra om ett rundat valv till en ”vanlig” öppning med mdf-skivor. Budgeten räckte inte till att färdigställa båda kök och hall, så nu behöver jag åtgärda öppningen i köket. Hur ska jag göra? Räcker det med spackel? Vill inte sätta foder då jag vill att det ska se ut som i öppningen hall-kök (se bilder).
Först kanske någon form av gipsbruk, det där ser för mycket ut för spackel.
Sen är frågan om materialen rör sig mot varandra; om du behöver en mjukfog eller iaf en pappremsa - vet inte hur det är gjort på andra sidan och om det verkar hålla ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.